6 מיתוסים נפוצים של יין והאמת מאחוריהם

כדי לעזור לך להפיק את המרב מהיין שלך, הבה נבהיר את השיא לגבי שישה מיתוסי יין נפוצים. 6 מיתוסים נפוצים של יין והאמת מאחוריהם:

כולנו שמענו לפחות אחד מהם. עד כמה האמנת למיתוס?

ללמוד איך ליהנות מיין יכול להיות חוויה מרתיעה למתחילים. עם כל הז’רגון יין והמספר העצום של זני ענבים וסגנונות יין הזמינים, אין זה פלא שכמה ‘מיתוסי יין’ התגנבו פנימה.

היינות אולי נראים לא מזיקים, אבל כמה מהתפיסות השגויות האלה לגבי יין עלולות להרוס את מסע גילוי היין שלך. כדי לעזור לך להפיק את המרב מהיין שלך, הבה נבהיר את השיא לגבי שישה מיתוסי יין נפוצים.

1. יין תמיד משתפר עם הגיל

כששומעים על מכירות פומביות של יין בהן נמכרים יינות ישנים משובחים בסכומי כסף אסטרונומיים, קל להניח שכל היין משתפר עם השנים. במציאות, רק מספר קטן של יינות נהנים מהתיישון. אלה נוטים להיות באיכות יוצאת דופן ולעיתים קרובות יש להם רמות גבוהות במיוחד של טאנינים ו/או חומציות, שכן אלמנטים אלה עוזרים לשמר את היין. רוב היינות מיועדים לשתיה תוך שנתיים לאחר הביקבוק.

2. לעולם אין לצנן יין אדום

אחד הדברים הראשונים שרוב שותי יין מתחילים שומעים הוא “שמור רק יינות לבנים או מבעבעים במקרר” ו”אדומים יש להגיש תמיד בטמפרטורת החדר”. למרות שבמקרים רבים מאפייני היין האדום מתבטאים בצורה הטובה ביותר בטמפרטורות חמות יותר מאשר לבנים, יש כמה יוצאי דופן. היינות האדומים הטובים ביותר שאפשר לנסות מצוננים הם בדרך כלל בעלי גוף קל עד בינוני עם רמות נמוכות של טאנינים, כמו יינות מבוז’ולה ואלה העשויים מענבי הפינו נואר. אל תפחד לנסות להתנסות, או לשאול את שרת היין במסעדה שלך על איזו טמפרטורה הם ימליצו!

טיפ חשוב: ‘טמפרטורת החדר’ כנראה קרירה יותר ממה שאתה חושב. טמפרטורות הגשה אידיאליות עבור יינות אדומים נעות בין 13˚C-18˚C (55˚F-64˚F).

6 מיתוסים נפוצים של יין והאמת מאחוריהם
6 מיתוסים נפוצים של יין והאמת מאחוריהם

3. כפית כסף תשמור על רעננות היין שלך

כולנו מכירים מישהו שמכניס כף מתכת או מזלג לבקבוק היין המבעבע לפני שמכניסים אותו למקרר, מתוך מחשבה שהוא שומר על היין תוסס לאורך זמן. הרציונל מאחורי זה נשמע מאוד משכנע. התיאוריה אומרת – כמוליך טוב, כף המתכת צוננת במהירות במקרר, המתכת הקרה פולטת אוויר קריר יותר סביבה, כביכול מקשה על יציאת הגז מהבקבוק. עם זאת, זה נבדק על ידי חוקרים מכובדים רבים וזה נמצא לא יעיל.

טיפ עליון: אם לא תסיימו בקבוק יין מבעבע בישיבה אחת, עדיף שתרכשו פקק יין מבעבע טוב.

4. מכסה בורג שווה יין באיכות נמוכה

ישנם יינות באיכות יוצאת דופן מבוקבקים מתחת לפקקים ולפקקים. מכסי ברגים הפכו כעת למיינסטרים במספר מדינות מייצרות יין, במיוחד במדינות “העולם החדש” כמו אוסטרליה וניו זילנד. הם פופולריים בקרב שותי יין מכיוון שקל יותר לפתוח אותם ולאחסן אותם, ומועדפים על ידי ייננים ויבואנים רבים מכיוון שהם גורמים להתרחשות פחות תקלות ביין. טכנולוגיית מכסה הברגים תמיד משתפרת, ואם תסתכלו היטב תמצאו יינות בכל רמות האיכות וברוב נקודות המחיר אטומות עם פקק.

5. ליינות מעולים יש ‘רגליים’ נהדרות

אתה מכיר את נטיפי היין הנצמדים האלה שנזלפים בחלק הפנימי של הכוס לאחר שהתערבלת? לעתים קרובות הם נקראים ‘רגליים’ או ‘דמעות’ ויש הסבורים שהמראה שלהם מעיד על איכות היין. זה לא המקרה – במציאות הם יכולים לתת לך רמז לגבי חוזק האלכוהול של היין, עוצמת הצבע או תכולת הסוכר, אבל לא לאיכותו.

6. יין בקופסה בינוני

סוג המיכל משפיע לעתים רחוקות על איכות היין שבתוכו, אך הוא יכול להשפיע על חיי המדף של היין. אבל, מכיוון שרוב היינות אינם מיועדים ליישון, שקיק בקופסה או אפילו פחית מתכת יכולים להכיל יין פנטסטי, כל עוד הוא מגן על הטיפ בפנים מפני אור ואוויר.

מספר גדל והולך של ייננים מחפשים חלופות לבקבוקי זכוכית כדי להפוך את הובלת היין לבר-קיימא יותר, ולפתוח ולצרוך יין לקלה יותר עבור השותה. סביר להניח שנראה יין גדול יותר שנארז בפורמטים אלטרנטיביים בעתיד. לכן, אל תשפוט את היין לפי האריזה שלו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top