יעדי יין (יקבים) מובילים לביקור באירופה

יין הוא מוצר שאין כמותו, הוא מספר את כל סיפורו של אזור, האקלים שלו, חיי תושביו, טעמם וכושר ההמצאה שלהם. אזורי (יעדים) יקבי יין מובילים לביקור באירופה:

יין הוא מוצר שאין כמותו, הוא מספר את כל סיפורו של אזור, האקלים שלו, חיי תושביו, טעמם וכושר ההמצאה שלהם. כל יין הוא שונה ובוודאי תשמחו עם מבחר יעדי (יקבים) היין הטובים ביותר באירופה .

הזמינו את המלון, בית ההארחה, הצימר, הדירה או הוילה שלכם במחיר המובטח הטוב ביותר וגלו את היעדים הטובים ביותר לאוהבי היין ולמחפשי תיירות יין. 

1. פלובדיב

בולגריה

חווית היסטוריה ותרבות באמצעות יין איכותי ואוכל נהדר. פלובדיב והאזור הם גן עדן מוחלט לכל חובב יין . עמק נהר המריטסה הוא המקום בו גידלו מיטב הייננים את זני הענבים שלהם לפני 5,000 שנה, ויינות אלו זכו לשבחים על ידי כרוניקנים רבים במהלך העת העתיקה.

פלובדיב היא המקום המושלם לחוויה קולינרית נפלאה באמת. העיר היא יעד מועדף ונקודת המוצא האידיאלית לסיורים נהדרים המתמקדים ביין ובמטבח אותנטי. מטיילים המחפשים חוויות קולינריות ייהנו מהשילוב של יינות יוצאי דופן , מקומיים ידידותיים ואווירה נינוחה של ברי יין ומקומות לסיור טעימות יין ברובע היצירתי קאפאנה, העיר העתיקה ובמקומות מרכזיים אחרים בפלובדיב .

יש הרבה לבחירה, בין מסעדות יוקרה קלאסיות עם חללי פנים מעודנים ומסעדות נעימות ורומנטיות. לא משנה במה בוחרים המבקרים – מטבח גורמה או אוכל ביתי, הוא ילווה ברשימת יינות עשירה מאזור היין הגדול בארץ.

מלבד ההיסטוריה והתרבות שלה, פלובדיב צוברת פופולריות עם הפסטיבלים הקולינריים שלה וכיעד לחוויות יין ומטבח . מדי שנה מתקיימים בעיר מספר אירועים מובילים כמו התערוכה הבינלאומית לגידול גפנים וייצור יין – Vinaria, פסטיבל היין והגורמה (במהלך מאי) ופסטיבל היין הצעיר (במהלך נובמבר). פלובדיב אירחה כמה מהתחרויות היוקרתיות בעולם, כמו כנס Digital Wine Communications, Concours Mondial de Bruxelles ו- Spirits Selection של Concours Mondial de Bruxelles.

2. אלנטחו

פורטוגל

באלנטחו אין להתמקח על הכבוד שיש לשלם לבכחוס. היינות הם סמל לאזור . יש יותר מ-250 יצרנים, עם שטח מעובד בסדר גודל של 22,000 דונם.

לכו לבורבה, אם אפשר בנובמבר, כאשר מתקיים פסטיבל הגפן והיין Festa da Vinha e do Vinho. במרכז ההיסטורי ישנן “טסקווינהות” שונות (טברנות/מסעדות קטנות), חלקן עם סירי יין עצומים מחימר, שבהם נהגו להכין את היין, המציעות מוצרים מקומיים. במהלך הפסטיבל, הם מקומות במסלול מיוחד בו ביקרו מאת Confraria dos Enófilos do Alentejo (אחוות אוהבי יין). השני הוא שבדצמבר, כדאי לבקר ב-Cabeção וב-Vila de Frades, כאשר טעימת היין החדש מהיצרנים היא הזדמנות לפסטיבל. Vila de Frades, במסגרת אירוע Vitifrades, מתקיימת תחרות יין מקומי “בסיר” (סוף השבוע השני בדצמבר). בעיירה זו כמו בשתיים אחרות בקרבת מקום, וילה אלווה ווילה רויבה,

לבסוף, אל תשכחו לבקר באנוטקה ובמוזיאון וינהו ברדונדו. התחילו במוזיאון, שהיתרון שלו הוא ממוקם בלשכת התיירות, ערכו טיול לתוך סרה ד’אוסה, תהנו מארוחת צהריים עסיסית ובילו את אחר הצהריים בעיירה.

3. בורדו

צרפת

תוכלו לצאת לסיור מודרך בעיר ברגל, בסירה או באופניים, לבקר בארץ היין, או לראות את האזור בשייט בנהר… הילדים שלכם יאהבו את אפשרות הסירה, ואתה וחבריך ללא ספק יעריכו סיור טעימות יין או גילוי בורדו בלילה. הביקור בבורדו הוא פינוק אמיתי, וכזה שתמיד כולל כמה הפתעות. 

אנשים בדרך כלל הולכים לסנט אמיליון בגלל היין המעולה שלו, אבל הם גם מגלים כפר היסטורי יוצא דופן שמור היטב

ממוקמת שעה נסיעה ברכב מבורדו, סנט-אמיליון היא עיירה מקסימה מימי הביניים המוקפת ב-5,500 דונם של גפנים, ונרשמה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו בשנת 1999! 

4. עמק דורו

פורטוגל

אפשר לקרוא לעמק הדורו בקלות העמק הקסום, כזה הוא היופי והקסם שהנופים שלו מציעים.

יוצאים מפורטו , שם הנהר זורם לים ושם מסתיימים גם יינות הדואורו (יינות שולחן ויין פורט), המיוצרים על גבעותיה, ישנן דרכים שונות להכיר את הנוף התרבותי הזה, שנרשם כאתר מורשת עולמית. אתר: בכביש, ברכבת, בסירת שייט ואפילו במסוק. אף אחד לא ישאיר אותך אדיש.

בעקבות מסלול בין תצפיות המציעות את הנופים הטובים ביותר, צריך לחצות את הנהר מצפון לדרום וחזרה. אבל לאורך הדרך תוכלו להתפעל מנופים עוצרי נשימה מעל הנהר ולבקר בכרמים , עיירות וכפרים עד שתגיעו למירנדה דו דורו, הנקודה בה נכנס הנהר לפורטוגל.

התחילו בווילה נובה דה גאיה עם ביקור בבקתות בהן מיושן יין פורט. כאן תוכלו להכיר את היין הזה קצת יותר טוב, תוך ניצול ההזדמנות – איך יכולת אחרת? – לטעום את הצוף היקר. ועדיין אפשר לראות את סירות הרבלו הישנות על הנהר, הכלים שהובילו את היין מהקווינטות שבהן הוא מיוצר אל שפך הנהר, לפני שנבנו הסכרים השונים שהפכו את הנהר לניווט.

5. טוסקנה

איטליה

טוסקנה ממוקמת במרכז איטליה ומשתרעת מהרי האפנינים ועד לים הטירני. הנוף, המורשת האמנותית והערים הבולטות שלה – בראשן פירנצה – הופכים את טוסקנה לגיבורה בלתי מעורערת של תיירות בינלאומית. באזור זה, לטבע היבטים רבים ושונים, החל מהחוף המחליף חופים ארוכים וחוליים, כמו חוף ורסיליה, עם צוקים סלעיים ויבשה תלולה. האיים של הארכיפלג הטוסקני, המוקפים בצמחייה ים תיכונית, ים צלול וקרקעית ים עשירה, הם חסרי דמיון. 

אתה יכול להתפעל מנופים של טבע לא מזוהם באלפים האפואניים ובכמה אזורים מוגנים, כמו לגונת אורבטלו, ביתם של מינים רבים של ציפורים נודדות, כולל אנפות ורודות. 

עם זאת, הנופים האופייניים ביותר של האזור הם אלה הממזגים את יופיו של הטבע עם עבודתו של האדם המילנארית. מפרץ בארטי המדהים והאתרים וטולוניה, וווצ’י ופיטיגליאנו שומרים על נקרופולי ושרידים של הציוויליזציה האטרוסקית, בעוד שרוזל וקוסה מעוררים זיכרונות מהתקופה הרומית.

6. שמפניה

צרפת

אזור שמפניה-ארדן ידוע ברחבי העולם באיכות הכרמים והמרתפים שלו . הם משתרעים על יותר מ-30,000 דונם ומגייסים את כישרונותיהם של אלפי חקלאים. לאזור שמפניה-ארדן יש גם מורשת תרבותית שמחכה להתגלות ללא מתינות.

מרתפי שמפניה וכרמים הם אכן דרך מקורית לגלות את העושר של שמפניה-ארדן. ממוקמים בכפרים או בערים, אלו הם גולת הכותרת של מסורת היין של האזור. אפשר לבקר במוזיאונים המוקדשים לשמפניה לזרימה בחוות, ליהנות מסיורים מודרכים רבים וכו’… עם רוב הזמן, סיור טעימות יין בפתח !

7. איגר

הונגריה

איגר הוא ביתו של דרך היין המפורסמת ביותר של הונגריה , הנקראת “עמק הגברת היפה”. זה די לא ידוע מחוץ להונגריה, וזה בהחלט נותן לו קסם נוסף. בעמק יש כ-200 מרתפי יין אותנטיים החקוקים במערות טוף ריוליט.

למרות שהמקום כולו נראה כמו מסע בזמן לשנות ה-80, ישנם מרתפים רבים בעלי סגנון טרנדי למדי. אתה מוצא בציר מיוחד ויינות עטורי פרסים מאולימפיאדת היין של בורדו – הכל במחיר נוח במיוחד. אל תפספסו את ההזדמנות לטעום את האוצרות הללו, ולהפוך לסומלייה במועמדות עצמית. לאחר שהייתם ב-Eger, טעמו את “Egri Bikavér” (דם שור), שהוא יין קובה אדום אודם עם ניחוחות עשירים ו-“Egri Csillag” (הכוכב של Eger), יין קיובי קליל ואלגנטי של האזור.

8. קטלוניה

סְפָרַד

האקלים הים תיכוני הקטלוני נוח במיוחד לגידול גפנים. בקטלוניה יש הרבה שעות שמש, גם בחורף, ונהנית מקיץ עם טמפרטורות מתונות. הגשמים מתרכזים בעיקר באביב ובסתיו.

המגוון הגיאוגרפי הגדול שלה הוביל לקטלוניה 11 כינויים של מקור (DO) ליין. 

בנוסף יש Cava Designation of Origin, הממוקם בעיקר באזור Penedès. לפיכך, לקטלוניה יש אטרקציות תיירותיות רבות באזורי היין שלה, כמו ביקורים ב- יקבים, טיולים בכרמים, פסטיבלים, סיור טעימות יין ושיעורי התאמת אוכל ויין. בינתיים, יש מספר הולך וגדל של מרכזי בריאות המתמקדים בטיפולי יין, המיישמים את תכונות הענבים והיין לבריאות ולרווחה. (Catalunya.com).

9. פיימונטה

איטליה

פיימונטה נמצאת בצפון מערב איטליה וגובלת בשוויץ וצרפת.

נאמנה למשמעות שמו (מרגלות ההר), פיימונטה היא ארץ הרים. הוא מוקף משלושה צדדים בהרי האלפים, עם הפסגות הגבוהות ביותר והקרחונים הגדולים באיטליה. 

האלפים מהווים את הרקע לעמקים סוחפים וציוריים, למשל ואל די סוסה, ואלססיה ו-ואל ד’אוסולה. 

הנופים של לנגה ומונפראטו הם גבעות, אלא, אך יפים לא פחות, רצף של גבעות וכרמים מעובדים הזרועים בעיירות קטנות ובטירות. מרחבים של מים ושדות אורז, שורות ארוכות של צפצפה ובתי חווה ישנים מהווים את הנוף הטיפוסי של המישורים סביב נוברה ו-Vercelli. 

אגם מאג’ורה הוא אתר הנופש התיירותי המבוקש ביותר, כולל סטרסה ואיי בורומיאן, מקסימים ככל שהם עם הווילות העתיקות שלהם המוקפות במדשאות וגנים יפים.

10. עמק הרון

צרפת

בין כרמים והרים, בוז’ולה פורש נופים שונים. לאוהבי אבנים ישנות כדאי לבקר באבני הזהב ובכפרי הגבעות מבלי לשכוח את בוז’ו ואת וילפרנצ’ה, לפי תור בירות היסטוריות.

לאניני טעם, הציגו את עצמכם לטעימה של עשרה בצירים, בין גבעות ועמק סאונה מצפון. מערבה יותר, הטבע והספורט הירוק של בוז’ולה, ארץ האורנים וההרים היא היעד המושלם לטיולים רגליים, שחייה ועוד הרבה יותר.

11. איסטריה

קרואטיה

נראה שכבר הביאו הפניקים והיוונים גפנים לאיסטריה . המתיישבים הילידיים של אז, ההיסטרים, טיפחו בהצלחה את הצמח האצילי הזה ושלטו בייצור יין. הוכחה לכך היא האגדה, לפיה קראו הארגונאוטים, יורדי ים יוונים מפורסמים בחיפוש אחר גיזת הזהב, קלבוינה, שבתרגום רופף מיוונית פירושו יין טוב. איפה? בחוף המזרחי של איסטריה, במקום שלאורך מפרץ ראשה שגם היום נושא את השם הזה

מה הפך את איסטריה למילה נרדפת ליין טוב? העבודה הקשה של האדם, באופן טבעי, אבל קודם כל תכונות טבעיות המבטיחות ענבים באיכות גבוהה. אלה הם מיקום, אדמה, אקלים והקלה, שכן כל אחד מהם תורם במידה מסוימת לקסם של יין טוב.

ישנם שני סוגים דומיננטיים של אדמה המתאימים לגידול יין בחצי האי איסטריה: אדמה אדומה (טרה רוסה) ואדמה חווארית או זבובית, הידועה בכינויה אדמה לבנה. מומחים אומרים כי האדמה האדומה אידיאלית למטעים של זנים אדומים איכותיים (המניבים יינות בעלי מבנה חזק ובעלי גוף מלא), בעוד שה-flysh אידיאלי לזנים לבנים, יינות עדינים השומרים על טריותם יחד עם הארומה העדינה. אדמה גבעה עם מדרונות עדינים, שאיסטריה שופעת בה, אידיאלית לגידול יין, במיוחד מדרונות החשופים לשמש, בעוד שהתנודה הגדולה יותר בין טמפרטורת היום והלילה תורמת לעוצמה המודגשת של היין העתידי. 

12. סנטוריני

יוון

סנטוריני , האי המדהים ביותר באירופה הוא אזור היין הייחודי ביותר של יוון וביתו של הכרם העתיק ביותר באירופה , וכתוצאה מכך יינות לבנים פריכים יוצאי דופן של Assyrtiko ויינות קינוח מתוקים יוצאי דופן, הווינסנטו’ס.

יינות נשגבים, אותנטיים וטעמים מקומיים, ללגום מהים המקיף את סנטוריני, הים האגאי התכלת.

הצטרפו לסיורי הרפתקאות יין של סנטוריני בחוויה בלתי נשכחת באמת, תוך גילוי היין והצד הקולינרי של סנטוריני, דרך מסע מלא בניחוחות, טעמים ו…יין!

כל הסיורים היומיים מנוהלים על ידי דימיטריס ואנולוגים יוונים בעלי ניסיון רב, המספקים לכל האורחים שלנו סיורי יין מותאמים אישית וחוויות קולינריות אינטימיות, הכוללות מנות רבות של אירוח יווני! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top