איך לאחסן נכון יין בבית וכמה זמן אפשר לשמור אותו סגור

בין אם אתה שתיין מזדמן מאוד או שאתה ידען יין משכיל, למד איך לאחסן יינות כדי להאריך את החיים (והטעם) של היין שלך. איך לאחסן נכון יין בבית וכמה זמן אפשר לשמור אותו סגור?

האם אתה מאחסן את היין שלך נכון? אם אתה שותה יין מזדמן, ייתכן שהאחסון לא מהווה דאגה משמעותית עבורך. עם זאת, אם יש לך יותר משלושה או ארבעה בקבוקים על מדף היין שלך, שלבי אחסון אלה יכולים לעזור להאריך את חיי היין שלך.

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שרוב היין הנמכר לא צריך להיות במרתף או ליישן. לדוגמה, שמירה על בקבוק יין של 20 דולר למספר שנים לא תגרום לו לטעום טוב יותר או לשווה יותר כסף. סביר להניח שהיין הזה יתקלקל.

יין משובח, לעומת זאת, יכול להחזיק מעמד כמה שנים ומשתבח עם השנים. יינות אלו יקרים ויכולים לעלות עד 200,000 דולר. אם יש לך סוג זה של אוסף, מרתף יינות הוא חיוני, וקונססורס יין יכולים להציע הוראות אחסון ספציפיות ליישון עבור כל יין.

השלבים והטיפים הללו יראו לכם כיצד לאחסן יין כראוי בבית. הם לא נועדו ללמד אותך איך ליישן יין אלא איך לשמר את היין היומיומי, כך שהוא לא יתקלקל בטרם עת. איך לאחסן נכון יין בבית וכמה זמן אפשר לשמור אותו סגור:

1. העריכו את היין שאתם רוצים להכניס לאחסון.

איך לאחסן נכון יין בבית וכמה זמן אפשר לשמור אותו סגור
מקור אינסטגרם איך לאחסן נכון יין בבית וכמה זמן אפשר לשמור אותו סגור

לפני שאתם חושבים על איך לאחסן יין, שקול היכן לאחסן יין. שאל את עצמך את הדברים הבאים:

  • איזה סוג יין אתה צריך לאחסן? האם זה יין משובח?
  • כמה יין יש לך וכמה זמן תשמור אותו?
  • האם אתה מתכנן לשמור אותו בבית שלך או במרתף יין?
  • איך תצוגת היין שלך תשתלב בחיי היומיום שלך?
  • כמה זמן אפשר לשמור אותו סגור?

ברגע שאתה מתכנן לאחסן בקבוק יין במקום לצרוך אותו מיד, עליך לשים לב להנחיות הטמפרטורה, האור והלחות הנכונות.


2. הימנע מאור שמש ישיר ומצא מקום אחסון יבש וחשוך

כמה זמן אפשר לשמור יין סגור

אור השמש יכול לגרום לחומצות אמינו המכילות גופרית להתחמצן, אשר בתורו יכול לשנות את הטעם של היין. אחסן את היינות שלך הרחק מאור, כולל אור שמש ישיר וגופי פלורסנט. אם ליין שלך יש ריח מצחיק, סביר להניח שקרני אולטרה סגול גרמו ליין להפוך ל”מכת אור”.

יין לבן המאוחסן בבקבוקים שקופים רגיש במיוחד לאור שמש ישיר מכיוון שהכוס מציעה פחות הגנה מבקבוקים כהים יותר. שימו לב שאור ליבון יכול להשפיע גם על שלמות היין.

המפתח צריך להיות לאחסן את היין שלך במקום חשוך ויבש כדי לשמר את טעמו הנהדר. אם אינך יכול לשמור בקבוק לגמרי מחוץ לאור, שמור אותו בתוך קופסה או עטוף קלות בבד. אם אתה בוחר בארון ליישן היין שלך, הקפד לבחור אחד עם דלתות מוצקות או עמידות בפני קרינת UV.


3. אחסן יין בטמפרטורה ולחות עקבית

אם יש טיפ אחד שחשוב לזכור, הוא זה: אחסן את היין שלך בטמפרטורה ובלחות הנכונים! הטמפרטורה הטובה ביותר לאחסון יין היא בין 45 ל-65 מעלות . כל טמפרטורה מעל 70 יכולה לגרום ליין להתקלקל

כוון ל-55 מעלות, אבל כל טמפרטורה בין 45 ל-65 תתאים. רמת הלחות לאחסון היין שלך צריכה לנוע סביב 70 אחוז כדי למנוע פקקים מיובשים, שיכולים לאפשר אוויר להיכנס ליין. לחות גבוהה מ-70 אחוז עלולה לגרום לעובש.

למרות שחשוב להשיג את הסביבה הנכונה, חשוב לא פחות לשמור על איכות האוויר זהה. נסו להימנע מטמפרטורות תנודות הנגרמות על ידי מזג אוויר חיצוני או מערכות חימום וקירור. ככל שהסביבה קבועה יותר, כך היין יחזיק מעמד זמן רב יותר.

טיפ ללחות: לא בטוח כיצד למדוד רמות לחות? עצור ליד חנות החומרים המקומית שלך וקנה מד לחות בסביבות $20.


4. אין לאחסן בקבוקי יין עם פקקים במצב זקוף

למרות שזה עשוי להיראות נוח לעמוד כמה בקבוקים מעל הארון שלך כדי לחסוך במקום, חשוב לאחסן יין בצד שלו אם יש לו פקק. אחסון זקוף עלול לגרום להתייבשות הפקק, מה שעלול להוביל לחשיפה לחמצן וליין מקולקל. שמור על הפקק לח כל הזמן.


5. שימו לב שלרוב היין יש תאריך תפוגה

כפי שהזכרנו קודם, לא כל יין נועד להתיישן. רוב היין לא יחזיק יותר משנה או שנתיים. אמנם ייתכן שאין תאריך תפוגה על הבקבוק, אבל עדיף לצרוך את רוב היין בתוך תקופה קצרה יחסית.

אם אתם מחפשים יין שישתפר עם הגיל ויחזיק מעמד עשר שנים או יותר, מצאו זנים נבחרים עם איזון ספציפי של טאנינים וסוכרים מספק יין בעל ידע רב.

כמה זמן יכול להחזיק יין אדום ולבן?

  • רוב היין האדום בבקבוקים יכול לבלות רק עד שלוש שנים באחסון.
  • רוב היין הלבן בבקבוקים יכול להישמר רק שנה עד שנתיים.

6. הימנעו מריחות חזקים שעלולים להכתים את היין

למרות שזה אולי נראה נוח, עדיף לא לאחסן יין במטבח. יין נושם דרך הפקק הנקבובי, לכן כדאי לאחסן בקבוקי יין הרחק מריחות חזקים כמו אוכל או אשפה. ריחות עלולים לחלחל לפקק ולהכתים את היין.

הרחק יין פקק ממאכלים כמו שום בתחתונים ומפחי צבע במרתף. מצא מקום ייעודי עבור מתלה יין שנמצא בפינה חשוכה או בארון הרחק ממוצרי ניקוי ומזהמים פוטנציאליים אחרים לקבלת התוצאות הטובות ביותר.


7. לשמור יין מחוץ למקרר לטווח ארוך

אחסון יין במקרר זה בסדר לטווח הקצר, אבל הרעידות עלולות לפגוע ביין לאורך זמן. לא רק שתחשוף את היין לריחות על ידי שמירתו במקרר במשך יותר מיממה, אלא שהרעידות מהמדחס עלולות להזיק גם ליין.

תנודות במקרר עלולות לשנות את המבנה הכימי של היין ולהפריע למשקעים בתחתית של יינות מסוימים. כדי להילחם במלכודות אלה, אחסן יינות הרחק ממכשירים ביתיים גדולים ורועשים כגון מכונת כביסה, מייבש, דוד או חדרים שמקבלים תנועה תכופה.

לאחר פתיחת היין, יין לבן אמור להחזיק מעמד במקרר עד שלושה ימים. ניתן לדחוף את התקופה הזו עוד כמה ימים אם יש לך משאבת יין וניתן להסיר את רוב האוויר ולאטום מחדש את הבקבוק. יין אדום צריך להחזיק מעמד בטמפרטורת החדר מחוץ למקרר למשך כמה ימים.


8. לאחר שהיין נמצא באחסון, השאירו אותו שם עד שתרצו לשתות אותו

בדיוק כמו תנודות במקרר עלולות לפגוע ביין, כך גם להזיז אותו לעתים קרובות מדי. איסוף בקבוקי יין והחזרתם על הצד ישפיע לרעה על היין.

בנו מערכת אחסון שתאפשר לכם להוציא בקבוק יין בודד מבלי להפריע לאחרים. מסיבה זו, עדיף לא לערום יין אחד על השני או לאחסן אותם אחד מול השני על מדף.


אנו מקווים שהמדריך הזה לימד אותך איך לאחסן יין כמו שצריך בבית. אם חסר לך מקום או משאבים כדי לשמור על בטיחות אוסף היין שלך, שקול אחסון עצמי. ישנן חברות המציעות אפשרויות אחסון יין  המבטיחות בקרת טמפרטורה, אור ולחות תוך מתן אבטחה ברמה גבוהה והגנה אמינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top