10 יתרונות בריאותיים של שתיית יין אדום שישמרו אותך בריא

מחקרים הראו כי צריכת כמות מתונה של יין אדום, בעל אחוז אלכוהול של 12% -15% על בסיס יומי.

האם ליין אדום יש יתרון בריאותי בולט הוא עדיין נושא שנוי במחלוקת. עם זאת, מחקרים הראו כי צריכת כמות מתונה של יין אדום, בעל אחוז אלכוהול של 12% -15% על בסיס יומי, מסייעת במניעת מספר מחלות כולל מחלות לב.

צריך לזכור שיש קו דק של הבדל בין מתון למופרז. צריכה מרובה של יין עלולה להזיק לבריאות. מצד שני, מעט מדי ממנו לא יעניק לכם את היתרונות שמהם נהנים בדרך כלל השתיינים המתונים.

10 יתרונות בריאותיים של שתיית יין אדום שישמרו אותך בריא
מקור – אינסטגרם 10 יתרונות בריאותיים של שתיית יין אדום שישמרו אותך בריא

10 יתרונות בריאותיים של יין אדום

יינות אדומים, העשויים להשתנות בטעם ובצבע, מוכנים על ידי כתישה ותסיסה של ענבים שלמים בצבע כהה. ישנם זנים רבים של יין אדום, הנפוצים שבהם הם מרלו, פינו נואר, קברנה סוביניון, שיראז וכו’.

#1. עשיר בנוגדי חמצון

לפני צריכת יינות אדומים אתה צריך לדעת כמעט הכל על יין . מהן ההשפעות השליליות והחיוביות שהוא יכול לגרום על הבריאות שלך מכיוון שהוא מועשר בנוגדי חמצון רבי עוצמה. ענבים כהים יותר מכילים נוגדי חמצון כמו רזברטרול, אפיקטצ’ין, קטצ’ין ופרואנטוציאנידינים. מתוכם, רזברטרול ופרואנטוציאנידינים אחראים בעיקר לשמירה על בריאותך.

#2. מוריד את הכולסטרול הרע

יינות אדומים ידועים כמפחיתים את הכולסטרול הרע במערכת שלך. על פי מחקר, ענבי טמפרניו האדומים עתירי הסיבים, המשמשים לייצור זנים מסוימים של יינות אדומים כמו ריוחה, מורידים את רמות הכולסטרול הרע.

#3. שומר על בריאות הלב

לא רק שהוא מווסת את רמות הכולסטרול, אלא גם שומר על בריאות הלב. פוליפנולים, סוג מסוים של נוגדי חמצון הקיימים ביינות אדומים מונעים קרישה לא רצויה על ידי שמירה על גמישות כלי הדם. עם זאת, יש לזכור כי שתייה מרובה פוגעת בלב.

#4. מסדיר את רמת הסוכר בדם

רזברטרול, התרכובת הטבעית שנמצאת בקליפת הענבים, שולטת ברמות הסוכר בדם אצל חולי סוכרת. המחקר הראה שלנבדקים שנטלו 250 מ”ג של תוספי רזברטרול פעם ביום במשך שלושה חודשים היו רמות גלוקוז נמוכות יותר בדם מאשר אלו שלא. רזברטרול גם שולט ברמות הכולסטרול ובלחץ הדם הסיסטולי.

#5. מפחית את הסיכון לסרטן

צריכה קבועה ומתונה של יין אדום יכולה להפחית ביעילות את הסיכונים לסוגים מסוימים של סרטן כגון תאי בסיס, מעי גס, קרצינומה של השחלה, שחלות ועוד. חלבון מסייע לסרטן.

 #6. מסייע בטיפול בהצטננות

נוגדי החמצון הקיימים ביינות אדומים מטפלים בהצטננות, שכן נוגדי חמצון מגנים על התאים מפני ההשפעות המזיקות של רדיקלים חופשיים שיש להם תפקיד חזק בקור, סרטן ומחלות אחרות.

#7. שומר על זיכרון חד

תוהים איך לשמור על זיכרון חד? על פי מחקר, רזברטרול הקיים ביינות אדומים מעכב את היווצרות חלבון בטא עמילואיד, מרכיב מרכזי בפלאק של המוח של אנשים עם אלצהיימר.

#8. שומר אותך רזה

תשמח לדעת שרזברטרול גם עוזר לשמור על המשקל שלך. התרכובת הכימית piceatannol המומרת מרזברטרול מפחיתה את תאי השומן בגופנו. לדברי החוקרים, פיקאטנול מהדק את קולטני האינסולין של תאי השומן, מה שחוסם את המסלולים הנדרשים לתאי שומן לא בוגרים לצמוח.

#9. מפחית את הסיכון לדיכאון

מחקר שנערך על אנשים בגיל העמידה ועד קשישים הראה ששתיית כמויות מתונות של אלכוהול מדי יום מרחיקה דיכאון. אנשים ששותים יין אדום נוטים פחות להיות מדוכאים מאשר אנשים שלא.

#10. בעל השפעות חיוביות על מערכת העיכול

האופי האנטי-בקטריאלי של יינות אדומים איפשר לו לטפל בגירוי קיבה והפרעות עיכול אחרות. צריכת יין הוכחה גם כמפחיתה את הסיכון לזיהום מהליקובקטר פילורי, חיידק שנמצא בדרך כלל בקיבה.

שתייה מופרזת של אלכוהול עלולה להיות בעלת מספר השפעות שליליות על הגוף, הכוללות שחמת כבד, עלייה במשקל וכו’. זה יכול אפילו להוות איום על החיים. עם זאת, זה לא אומר שאתה לא יכול להתמכר לשתות את היין האדום האהוב עליך מדי פעם. באופן אידיאלי, זה לא צריך להיות יותר מ-1-1.5 כוסות ביום לנשים ו-1-2 כוסות ביום לגברים. כמו כן, רצוי לדלג על יין במשך 1 או יומיים ביניהם כדי שיהיה פער מספיק בשתייה. עם זאת, זו צריכה להיות מגבלת השתייה הכוללת שלך ולא עבור יין בלבד.

לא תמיד יש צורך לצרוך יין בכוס בלבד. אתה יכול להשתמש בו כמרכיב באוכל שלך או להכין רוטב יין אדום שיתאים לארוחת הערב שלך ועדיין לקצור את אותן היתרונות. ליין אדום יש גם שורה של יתרונות בריאותיים אחרים כמו טיפול בכאבי ראש, הפחתת צריכת הקלוריות על ידי הרג התיאבון וכו’.

אם אתה חובב יין אתה יכול להשתמש בו ליתרונות הבריאותיים שלך על ידי צריכתו בכמויות הנכונות. למרות שקיימות דרכים אחרות להישאר בריאים, חובבי יין יכולים לתקן את דרכי השתייה שלהם ולהבטיח חיים טובים יותר ללא מחלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top