יינות שרדונה הטובים והנמכרים ביותר בעולם

שרדונה מגיע במגוון רחב של סגנונות – דקדנטי וחמאתי, פריך ופירותי, אפילו מבעבע! יינות שרדונה הטובים והנמכרים ביותר בעולם:

שרדונה הוא אחד מזני היין המקוטבים ביותר שיש. יש אנשים שאוהבים את זה, בעוד שאחרים טוענים שהם “צוות ABC” (הכל מלבד שרדונה). פעם נפלתי למחנה האחרון. אבל אז, גיליתי את יין השרדונה הטוב ביותר בחוץ עבור החיך האישי שלי – שרדונה הייד כרם Ram’s Gate Hyde Vineyard 2015. זה היה משנה חיים. 

ברגע שגיליתי את ה”שער” השרדונה הזה, הוא פתח לי עולם חדש לגמרי. הבנתי ששרדונה מגיע במגוון רחב של סגנונות – דקדנטי וחמאתי, פריך ופירותי, אפילו מבעבע! הידעתם שרוב השמפניה עשויה משרדונה ו/או פינו נואר? 

בפוסט הזה, נחקור את הבקבוקים הטובים ביותר של יין שרדונה לכל תקציב… ולכל חיך! הקפד לבדוק את ההמלצות האלה למטה, וספר לי את המועדפים האישיים שלך (או סגנון השרדונה האישי!) למטה!

יין השרדונה הטוב ביותר

השרדונה הטוב ביותר מתחת ל-20 דולר

שרדונה רזרב של קנדל-ג’קסון ויינטנר

יינות שרדונה הטובים והנמכרים ביותר בעולם מקור פינטקסט

קנדל-ג’קסון מייצרת את השרדונה הטוב ביותר מתחת ל-20 דולר. זה מועדף במחיר סביר ובחירה קלאסית – זה גם אחד שאני מוצא בהרבה תפריטי יין במסעדות ויכול להזמין בביטחון בידיעה שזה תמיד יהיה טעים. יש לו מרקם קרמי מלא בתווים של פירות טרופיים. רמז של עץ אלון קלוי וחמאה מסדרים את הסיומת הארוכה והמתמשכת.

וונטה בוקר ערפל שרדונה

יינות שרדונה הטובים והנמכרים ביותר בעולם מקור פינטקסט

וונטה אחראי לרבים מגפני השרדונה בארצות הברית. השרדונה האייקוני הזה מפוצץ בניחוחות של הדרים ותפוח ירוק, משלימים רמזים של אלון קלוי ווניל, יין זה מאוזן על ידי מינרליות מתמשכת וחומציות טבעית ליצירת יין יפהפה. 

שאטו סן מישל שרדונה

יינות שרדונה הטובים והנמכרים ביותר בעולם מקור פינטקסט

אם אתם מחפשים את השרדונה הזול הטוב ביותר, אל תחפשו רחוק יותר! בנקודת המחיר הזו, תרצו לחפש שם גדול של יקב – מישהו שיש לו את המבנה מאחוריו לגשת לכרמים באיכות גבוהה אך מציע נקודת מחיר נמוכה. שאטו סנט מישל בוושינגטון הוא תחנת כוח, והשרדונה הזה מדבר על המחויבות שלהם ליצור יינות יפים. בחיך, הוא נפתח חד ומתובל, עם פרי עסיסי קנייה קל. טעמים של תפוח ואגס נקיים מגיעים לרמזים של אפרסק, ואז נפתרים עם גימור קרמי.

השרדונה הטוב ביותר מתחת ל-30 דולר

גונדלאך בונדשו שרדונה

Gundlach Bundschu, הידוע באהבה בשם “GunBun”, הוא אחד מיקבי סונומה האהובים עלי. זה יעד מהנה וידידותי. יין זה עשוי מענבי שרדונה הגדלים בחוף סונומה, ויוצר יין ארומטי ומזמין שהוא רענן ותוסס, אך נטוע בשרדונה בסגנון “העולם הישן” בסגנון בורגונדי. מינרליות עשירה עם ניחוחות פרחוניים ותווים של אננס חתוך טרי מובילים לטעמים עזים של מלון טל דבש וקרם לימון.

דאקהורן שרדונה עמק נאפה

השרדונה הזה של דאקהורן מגיע מעמק נאפה. זה פירותי ואקספרסיבי עם גוף מלא. הטעמים כוללים ריחות שכבות של אפרסק, גרידת הדרים וקרם ברולה. גימור פריך מספק איזון טוב לעושר הקדמי.

לה קרמה שרדונה עמק הנהר הרוסי

השרדונה הזה מעמק הנהר הרוסי של סונומה יפה. תווים של פירות טרופיים של אננס ורמז לאפרסק לבן בסגנון מאופק אך עוצמתי מלווה בחך בעל דיוק, טוהר ובשלות מדהימים. זה אלגנטי ועדין. 

השרדונה הטוב ביותר מתחת ל-$50

שרדונה אחוזת טרפתן

Trefethen הוא אחד השרדונה האהובים עליי בנאפה (והיקבים האהובים בעמק נאפה !) יקב זה בבעלות משפחתית הוא נקודת ציון היסטורית לאומית ויקב זרימת הכבידה היחיד מעץ בעמק נאפה. השרדונה של Trefethen Estate טרי ותוסס עם ניחוחות וטעמים של תפוח ירוק, אפרסק לבן ובצק עלים. למרות שהשרדונה הזה אכן רואה חביות עץ אלון, הוא מאוזן היטב ולא אלון יתר על המידה.

עדן ריפט אסטייט שרדונה 

שרדונה זה, הממוקם בעמק סיאנגה של קליפורניה, בחוף המרכזי, מאוזן היטב וטעים מאוד. בכוס תמצאו תווים של אדמה טרייה, תפוחים בשלים ועלים יבשים. עדן ריפט היא אחת האחוזות העתיקות ביותר הפועלות ללא הרף בארה”ב והיא ביתם של כמה ממטעי הפינו נואר המוקדמים בעולם החדש ב-1861.

פרחים שרדונה חוף סונומה

חוף סונומה של קליפורניה מייצר כמה מהשרדונה המורכבים והמבוקשים ביותר בעולם – והשרדונה בעל גוף הבינוני הזה מפרחים מדגים בצורה מושלמת למה. בתוך התנאים הקרים והמחוספסים, פרחים שרדונה מאיר עם אופי טהור ותוסס להפליא. תווי הטעם כוללים לימון פרוס, תפוח ירוק, פרחים לבנים ורמזים של יערה. 

השרדונה היוקרתי הטוב ביותר

גארי פארל 

גארי פארל מייצר כמה מהיינות האהובים עלי בכל הזמנים. הם מתמחים בהפקות של כרם יחיד של פינו נואר ושרדונה מבית סונומה. שרדונה אוליבט ליין הזה מציע ניחוחות מפתים ומורכבים של לימון מאייר, פרי אבן, גרפיט, יערה, עשב לימון וטארט אגסים אפוי. הלגימה הראשונה עסיסית וחריפה, בעוד שאמצע החך טעים ושמנוני עם הרבה ורב. זה רענן ותוסס. 

Ram’s Gate Hyde Vineyard Chardonnay

זהו השרדונה ששינה את חיי (אם כי אז הם היו בבציר 2015) – לפני שניסיתי אותו, הייתי צוות ABC (הכל מלבד שרדונה). עכשיו אני אובססיבי. יש לו טעמים טעימים של טופי ופופקורן פריך, ואחריו משמשים בשלים, יערה ופריחת תפוזים. אין תסיסה מלולקטית, שומר על הטוהר בחיך. תחושת פה עשירה, אינטנסיבית ותחרה זורחת. 

Bacigalupi Renouveau טעימת שרדונה פריז

כרמי Bacigalupi הם אייקוניים בעולם היין – זה הודות לענבי השרדונה הגדלים להפליא שהם נאפה וסונומה מה שהם היום. הפירות שלהם ניצחו את היינות הצרפתיים בטעימה המפורסמת של Judgment of Paris. הבקבוק הזה כאן מנציח את זה ומציע טעימות משלו לשרדונה. טעמו פיסת היסטוריה ביין הזה. 

השרדונה החמאתי הטוב ביותר

רומבואר שרדונה

אם אתה מאוהב בשרדונה גדול, נועז וחמאתי, זה של Rombauer הוא הבחירה העיקרית. זה ההצבעה שלי לשרדונה החמאתי הכי טוב שיש. זה מכונה באהבה גם “מיץ פומה” והוא בטוח יכשף כל מי שיש לו חך לשרדונה קליפורניה גדול, חמאתי ומעוצב. זהו יין עשיר בצורה מרושעת עם שכבות של פירות טרופיים, אפרסקים ואגסים. הפרי נפתח למרקמים קרמיים של תפוחים ואגסים המחליקים על פני החך. רמזים של הדרים וגווני עץ אלון עשירים מדגישים את הגימור המתמשך של היין. 

במקרה שאתה מתכנן טיול לנאפה, הקפד לבדוק את המדריך שלי לנאפה ידידותי לתקציב . Rombauer היא אחת התחנות האהובות עלי בגלל היינות הטעימים שלהם, המחירים הנוחים והנופים היפים שלהם. 

שרדונה חמאה

עם שם כמו “חמאה”, אתה יודע למה אתה עומד. לחמאה שרדונה יש ניחוחות של פאי תפוחים וקרמימיות עשירה שמקיפה אותך בכל לגימה. התיישן בעץ אלון צרפתי, יין זה רואה בהירות, מורכבות ועומק קרמי. 

שאלות נפוצות לגבי שרדונה

האם שרדונה מתוק או יבש?

רוב השרדונה יבש. בעוד שסגנון היין יכול להשתנות מאוד בהתבסס על שיטות ייצור יין ותנאי גידול, על פי רוב שרדונה הוא יין לבן יבש עם גוף בינוני עד מלא, חומציות מתונה ואלכוהול מתון. 

מדי פעם תמצאו שרדונה מתוק או קינוח, אך בדרך כלל אלה מוגבלים מאוד בייצור ויסומנו בצורה ברורה על התווית ככזו. 

האם ניתן להשתמש בשרדונה לבישול?

בישול עם שרדונה הוא רעיון נפלא לחלוטין! אם אתם מתכננים לבשל עם היין שלכם, אני ממליץ לחפש אחד עם מגע עם אלון נמוך, מכיוון שעץ אלון יכול להיות משתלט בשילוב עם אוכל.

בישול עם שרדונה יעניק לאוכל שלך טעם עשיר שלא ניתן למצוא עם יינות לבנים אחרים. זה הכי טוב במנות שמנת כבדות, כמו רוטב או רוטב שמנת לפסטה. במנות אלו הוא יאזן את החומציות תוך הוצאת טעמיו. אני אוהב את זה גם על צדפות עם רוטב חמאה/יין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top