יינות בורדו הטובים והמומלצים הטובים

יין בורדו הוא אחד מהיינות המפורסמים והיוקרתיים בעולם. יינות בורדו הטובים והמומלצים הטובים:

יין בורדו הוא אחד מהיינות המפורסמים והיוקרתיים בעולם. ממוקם בחלק הדרום-מערבי של צרפת, בורדו (Bordeaux) היא ביתם של כמה מהיינות המשובחים בעולם. האזור מחולק למספר כינויים, או תת-אזורים, שלכל אחד מהם סגנון היין המובהק שלו. במאמר זה נסקור מקרוב את הסוגים השונים של יין בורדו.

יין בורדו אדום

יין בורדו אדום הוא הסוג המפורסם והמבוקש ביותר של יין בורדו. הוא עשוי מתערובת של מספר זני ענבים, כולל קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, פטי ורדו ומלבק. התערובת המדויקת משתנה בהתאם ליצרן ולכינוי, אך קברנה סוביניון ומרלו הם הזנים הנפוצים ביותר בשימוש.

יין בורדו אדום ידוע בטעמיו העשירים, בעלי הגוף והניחוחות של פירות שחורים, קסיס, עור וטבק. הטאנינים ביין הם בדרך כלל מוצקים, מספקים מבנה ופוטנציאל התיישנות. אדום בורדו מיושן לעתים קרובות בחביות עץ אלון, מה שמוסיף טעמים של וניל ותבלינים ליין.

יינות בורדו הטובים והמומלצים הטובים
פינטרסט – יינות בורדו הטובים והמומלצים הטובים

ישנם מספר סוגים שונים בבורדו המייוצרים מיין אדום, כל אחד עם הסגנון הייחודי שלו. כמה מהכינויים המפורסמים ביותר של יין בורדו אדום כוללים:

  • מדוק: ממוקם על הגדה השמאלית של שפך הז’ירונד, ה-Médoc הוא ביתם של כמה מיינות בורדו המפורסמים ביותר, כולל שאטו מארגו, שאטו לאטור ושאטו מוטון רוטשילד.
  • סנט אמיליון: ממוקם על הגדה הימנית של נהר הדורדון, Saint-Émilion ידוע ביינות העשירים והפירותיים שלה עם טאנינים רכים.
  • פומרול: ממוקם גם על הגדה הימנית, פומרול מייצר כמה מיינות בורדו היקרים והמבוקשים ביותר, כולל Château Pétrus.

יין בורדו לבן

בעוד יין בורדו אדום הוא המפורסם ביותר, האזור מייצר גם כמה יינות לבנים מצוינים. יין בורדו לבן עשוי בדרך כלל מתערובת של ענבי סמיון, סוביניון בלאן ומוסקדל. היין ידוע בטעמים ובניחוחות הדרים של אשכולית, לימון וליים, כמו גם בתווים של דבש ודגשים פרחוניים.

יינות בורדו לבנים מיושנים בדרך כלל בחביות עץ אלון, מה שמוסיף מורכבות ועומק ליין. ניתן ליהנות מהם צעירים, או מיושנים מספר שנים, בהתאם לסגנון היין.

כמה מהכינויים המפורסמים ביותר של יין בורדו לבן כוללים:

  • גרייבס: ממוקם על הגדה השמאלית של נהר גארון, גרייבס ידוע ביינות הלבנים היבשים והפריכים שלו עם תווים של הדרים ומינרליות.
  • סאוטרנס: ממוקם בחלק הדרומי של בורדו, סאוטרנס ידועה ביינות המתוקים שלה בסגנון קינוח העשויים מענבים שעברו בוטריט. יינות אלה עשירים ועסיסיים, עם טעמים של דבש, משמש ואפרסק.

יין רוזה בורדו

יין רוזה בורדו הוא סגנון פחות מוכר של יין מהאזור, אך הוא צובר פופולריות. יין רוזה בורדו עשוי בדרך כלל מתערובת של ענבי קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק, וידוע בסגנון הקליל והמרענן שלו עם טעמים של פירות אדומים, הדרים ותווים פרחוניים.

יין רוזה בורדו מיושן בדרך כלל לתקופה קצרה במיכלי נירוסטה כדי לשמר את טעמיו הטריים והפירותיים. הכי טוב ליהנות ממנו צעיר ומשתלב היטב עם מנות קלילות וקיציות כמו סלטים, דגים בגריל ופירות ים.

יין בורדו מתייחס ליין המיוצר באזור בורדו שבדרום מערב צרפת. בורדו הוא אחד מאזורי היין המפורסמים והיוקרתיים בעולם, הידוע בייצור כמה מהיינות המשובחים והיקרים ביותר שקיימים.

אזור בורדו מחולק למספר תת-אזורים, לכל אחד מאפיינים וסגנונות יין ייחודיים משלו. שני זני הענבים העיקריים המשמשים בבורדו הם קברנה סוביניון ומרלו, אם כי זנים אחרים כגון קברנה פרנק, פטיט ורדו ומלבק משמשים גם הם בכמויות קטנות יותר.

יינות בורדו מסווגים בדרך כלל לאחת מחמש קטגוריות: צמיחה ראשונה, צמיחה שנייה, צמיחה שלישית, צמיחה רביעית וצמיחה חמישית, בהתבסס על האיכות והמוניטין של היין. סיווגים אלה הוקמו באמצע המאה ה-19 ונשארו מכובדים מאוד בתעשיית היין כיום.

יינות בורדו ידועים בטעמים ובניחוחות המורכבים שלהם, שיכולים לכלול תווים של דומדמניות שחורות, שזיף, ארז, טבק ועור. היינות מיושנים לרוב בחביות עץ אלון, מה שיכול להקנות טעמים וריחות נוספים.

בסך הכל, יין בורדו נחשב לאחת הדוגמאות הטובות ביותר לייצור יין צרפתי והוא מבוקש מאוד על ידי אספני וחובבי יין ברחבי העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top