שמפניות קאווה (Cava) הטובות ביותר בעולם

כשזה מגיע ליינות מבעבעים, שמפניה קאווה לרוב השם הראשון שעולה על הדעת. שמפניות קאווה (Cava) הטובות ביותר בעולם:

כשזה מגיע ליינות מבעבעים, שמפניה קאווה לרוב השם הראשון שעולה על הדעת. עם זאת, יש עוד יין מבעבע שהוא טעים לא פחות וצובר פופולריות בשנים האחרונות: קאווה. קאווה הוא יין מבעבע שמיוצר בספרד, והוא ידוע במחיר הסביר, הרבגוניות והאיכות שלו. במאמר זה, נחקור את מיטב השמפניות קאווה והיכן מייצרים יין קאווה.

מה זה קאווה Cava?

קאווה הוא יין מבעבע (מוגז) המיוצר בשיטה המסורתית, אותה שיטה בה עושים שמפניה. השיטה המסורתית כוללת תסיסה משנית בבקבוק, המעניקה ליין את הבועות האופייניות לו. קאווה מיוצרת באמצעות שלושה זני ענבים: Macabeo, Parellada ו-Xarel-lo, אם כי ניתן להשתמש גם בזני ענבים אחרים. היין מיושן לפחות 9 חודשים, אם כי חלק מהקאווה מיושן מספר שנים.

היכן מיוצר שמפניה קאווה Cava?

קאווה מיוצרת בעיקר באזור קטלוניה בספרד, אם כי אזורים אחרים כמו ולנסיה, אראגון ונווארה מייצרים גם קאווה. האזור המפורסם ביותר לייצור קאווה הוא Penedès, הממוקם בקטלוניה. פנדס ידועה באדמת הגיר שלה, שהיא אידיאלית לגידול זני הענבים המשמשים לייצור קאווה.

שמפניות קאווה הטובות ביותר

  1. שמפניה שגור קאווה Segura Viudas Brut Reserva Heredad

Segura Viudas הוא יצרן Cava בעל שם הממוקם באזור פנדס בספרד. Brut Reserva Heredad שלהם הוא אחד ה-Cavas הפופולריים ביותר שלהם, וקל להבין מדוע. קאווה זו מיוצרת באמצעות תערובת של ענבי Macabeo, Parellada ו-Xarel-lo, והיא מיושנת לפחות 30 חודשים. יש לו פרופיל טעמים מורכב ואלגנטי, עם תווים של בריוש, שקדים והדרים.

  1. שמפניה קאווה פרקשנט – Freixenet Elyssia Gran Cuvée Brut

פרקשנט Freixenet הוא עוד יצרן קאווה ידוע, וה-Elyssia Gran Cuvée Brut שלהם הוא חובה לנסות לכל מי שאוהב יין מבעבע. קאווה זו מיוצרת באמצעות תערובת של ענבי שרדונה ופרלה, והיא מיושנת לפחות 18 חודשים. יש לו ארומה פירותית ופרחונית, עם תווים של אפרסק, משמש ופרחים לבנים.

  1. קאווה קודורניו קלאסיקו חצי יבש (Codorníu Anna de Codorníu Brut Nature)

קודורניו (Codorníu) הוא אחד מיצרני הקאווה הוותיקים ביותר בספרד, וה-Anna de Codorníu Brut Nature שלהם היא קאווה בולטת. קאווה זו מיוצרת באמצעות תערובת של ענבי שרדונה ופרלה, והיא מיושנת לפחות 15 חודשים. יש לו פרופיל טעם פריך ומרענן, עם תווים של תפוח ירוק, לימון וטוסט.

  1. שמורת הטבע וילנאו ברוט

וילנאו Vilarnau הוא יצרן קאווה קטן הממוקם במחוז פנדס בספרד, ושמורת הטבע ברוט שלהם היא פנינה נסתרת. קאווה זו מיוצרת באמצעות תערובת של ענבי Macabeo, Parellada ו-Xarel-lo, והיא מיושנת לפחות 24 חודשים. יש לו פרופיל טעם עדין ואלגנטי, עם תווים של פירות לבנים, פרחים וטוסט.

סיכום

קאווה היא אלטרנטיבה טעימה ובמחיר סביר לשמפניה, ובהחלט שווה לנסות אם עדיין לא עשית זאת. עם הארומה הפירותית והפרחונית שלו ופרופיל הטעמים המורכב והאלגנטי שלו, קאווה הוא היין המבעבע המושלם לכל אירוע. בין אם אתם מעדיפים קאווה פריכה ומרעננת או אחת מורכבת ומלאת יותר, יש קאווה בחוץ שמתאימה לכם. אז למה לא להרים כוס קאווה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top