סקירה מלאה על סוגי וויסקי אברלור 14 16 18

אברלור היא מזקקה סקוטית הממוקמת באזור ספייסייד, הידועה בייצור הוויסקי הטובים בעולם. סקירה מלאה על סוגי וויסקי אברלור 14 16 18.

וויסקי הוא משקה אלכוהולי פופולרי שאנשים נהנו ממנו במשך מאות שנים. הוא עשוי מדגנים מותססים אשר לאחר מכן מזוקקים ומתיישנים בחביות. אחד ממותגי הוויסקי הידועים ביותר הוא אברלור Aberlour , המייצרת וויסקי איכותי מאז 1879. אברלור 14 הוא אחד המוצרים הפופולריים ביותר שלהם, ובמאמר זה נעמיק בהיסטוריה, טעמו ותהליך הייצור שלו. .

ההיסטוריה של אברלור 14

אברלור Aberlour היא מזקקה סקוטית הממוקמת באזור ספייסייד, הידועה בייצור הוויסקי הטובים בעולם. המזקקה נוסדה על ידי ג’יימס פלמינג, שהיה בנקאי מקומי ופילנתרופ. לפלמינג הייתה תשוקה לייצור וויסקי והחליט לבנות מזקקה משלו באברלור, כפר קטן באזור ספייסייד. המזקקה החלה לייצר ויסקי בשנת 1879, ובמהלך השנים צברה לה מוניטין של ייצור וויסקי סינגל מאלט איכותי.

Aberlour 14 הוצג לראשונה בשנת 2010 כחלק ממגוון הליבה של המזקקה. הוא מיושן לפחות 14 שנים בחביות עץ אלון, מה שמקנה לו טעם ואופי ייחודיים. אברלור 14 זכה בפרסים רבים במהלך השנים, כולל מדליית זהב בתחרות הבינלאומית ליין ואלכוהול ב-2012.

טעמו של וויסקי אברלור 14

אברלור 14 הוא וויסקי סינגל מאלט בעל פרופיל טעמים עשיר ומורכב. יש לו צבע ענברי עמוק ואף מלא בניחוחות פירותיים ופרחוניים. בחיך, לאברלור 14 מרקם חלק וקרמי, עם תווים של וניל, דבש וטופי. הסיומת ארוכה ומתמשכת, עם רמז עדין של תבלינים.

אחד הדברים שמייחדים את אברלור 14 משאר הוויסקי הוא השימוש שלו בחביות שרי. הוויסקי מיושן בחביות בורבון ושרי, מה שמקנה לו פרופיל טעם ייחודי. חביות השרי מעניקות לאברלור 14 את התווים הפירותיים והפרחוניים שלו, בעוד שחביות הבורבון מעניקות לו את המרקם הקרמי שלו ורמזים של וניל.

תהליך הייצור של וויסקי אברלור 14

אברלור 14 מיוצר בשיטות מסורתיות שהיו בשימוש במשך מאות שנים. התהליך מתחיל עם שעורה מותכת, שנטחנת לאחר מכן לאבקה דקה. לאחר מכן מערבבים את האבקה עם מים ליצירת מחית, אשר מחוממת לשחרור הסוכרים. הנוזל שנוצר, המכונה wort, מותסס לאחר מכן באמצעות שמרים.

לאחר התסיסה, הנוזל מזוקק פעמיים בסיר נחושת. תהליך זה עוזר לרכז את האלכוהול ולהסיר כל זיהומים. הנוזל המתקבל, הידוע כ-new make spirit, מיושן בחביות עץ אלון למשך 14 שנים לפחות.

במהלך תהליך היישון, הוויסקי מקבל את הטעם והאופי של חביות עץ האלון. אברלור 14 מיושן בחביות בורבון ושרי, מה שמקנה לו את פרופיל הטעמים הייחודי שלו. חביות השרי מעניקות לוויסקי את תווים הפירותיים והפרחוניים שלו, בעוד שחביות הבורבון מעניקות לו את המרקם הקרמי שלו ורמזים של וניל.

סיכום

Aberlour 14 הוא וויסקי סינגל מאלט איכותי האהוב על חובבי וויסקי ברחבי העולם. יש לו פרופיל טעמים עשיר ומורכב שהוא תוצאה של תהליך הייצור הייחודי שלו. השימוש בחביות שרי וחביות בורבון מעניק לאברלור 14 טעם ייחודי שמייחד אותו משאר הוויסקי. אם אתם חובבי וויסקי, Aberlour 14 הוא בהחלט וויסקי שכדאי לכם לנסות.

סוגי וויסקי אברלור 16 ו-18 Aberlour

היסטוריה של אברלור 16 ו-18

Aberlour 16 ו- Aberlour 18 הוצגו לראשונה לשוק ב-2008 וב-2009, בהתאמה. שני הוויסקי הם חלק ממגוון הליבה של אברלור ומיושנים לפחות 16 ו-18 שנים, בהתאמה. המזקקה ממוקמת באזור Speyside שבסקוטלנד, הידוע בוויסקי האיכותיים שלו.

טעם אברלור 16

אברלור 16 הוא וויסקי סינגל מאלט בעל צבע עמוק ועשיר ופרופיל טעמים מורכב. באף, לאברלור 16 ארומה מתוקה של דבש, וניל ועץ אלון. בחיך, לוויסקי מרקם עשיר וקרמי עם תווים של שרי, שוקולד מריר ופירות יבשים. הסיומת ארוכה ומתמשכת עם רמז עדין של תבלינים.

אחד הדברים שמייחדים את אברלור 16 משאר הוויסקי הוא השימוש שלו בחביות שרי. הוויסקי מיושן בשילוב של חביות שרי למילוי ראשון ומילוי, המעניקים לו את פרופיל הטעמים העשיר והפירותי שלו.

טעמו של וויסקי אברלור 18

אברלור 18 הוא וויסקי סינגל מאלט בעל צבע עמוק וזהוב ופרופיל טעמים מורכב. באף, לאברלור 18 ארומה עשירה של טופי, וניל ותבלינים. על החיך, הוויסקי בעל גוף מלא עם תווים של שוקולד מריר, פירות יבשים ורמז לעשן. הסיומת ארוכה ומתמשכת עם רמז עדין של עץ אלון.

כמו אברלור 16, גם אברלור 18 מיושן בשילוב של חביות שרי למילוי ראשון ומילוי. עם זאת, הוויסקי מיושן גם בחביות בורבון, מה שמקנה לו פרופיל טעם שונה במקצת מאברלור 16.

תהליך הייצור של אברלור 16 ו-18

אברלור 16 ואברלור 18 מיוצרות בשיטות מסורתיות שהיו בשימוש במשך מאות שנים. התהליך מתחיל עם שעורה מותכת, שנטחנת לאחר מכן לאבקה דקה. לאחר מכן מערבבים את האבקה עם מים ליצירת מחית, אשר מחוממת לשחרור הסוכרים. הנוזל שנוצר, המכונה wort, מותסס לאחר מכן באמצעות שמרים.

לאחר התסיסה, הנוזל מזוקק פעמיים בסיר נחושת. תהליך זה עוזר לרכז את האלכוהול ולהסיר כל זיהומים. הנוזל המתקבל, הידוע כ-new make spirit, מיושן בחביות עץ אלון לפחות 16 או 18 שנים.

במהלך תהליך היישון, הוויסקי מקבל את הטעם והאופי של חביות עץ האלון. אברלור 16 ואברלור 18 מיושנות שתיהן בשילוב של חביות שרי למילוי ראשון ומילוי, המעניקות להן את פרופילי הטעם העשיר והפירותי שלהן. Aberlour 18 מיושן גם בחביות בורבון, מה שמקנה לו פרופיל טעם שונה במקצת מאשר Aberlour 16.

סיכום

Aberlour 16 ו- Aberlour 18 הם שני וויסקי סינגל מאלט איכותיים ששווה לחקור אם אתם חובבי וויסקי. שני הוויסקי מיושנים לפחות 16 ו-18 שנים בהתאמה, מה שמקנה להם פרופיל טעמים ייחודי ומורכב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top