טיפים וטכניקות לטעימה נכונה של וויסקי, כולל איך לזהות טעמים וריחות שונים

כמה עצות שימושיות שיעזרו לך להפיק את המרב מהוויסקי שלך תוך זמן קצר. טיפים וטכניקות לטעימה נכונה של וויסקי, כולל איך לזהות טעמים וריחות שונים:

לפעמים וויסקי יכול להיות קצת מאיים, אבל אנחנו כאן כדי להדריך אותך בטכניקת טעימות וויסקי ולספק כמה עצות שימושיות שיעזרו לך להפיק את המרב מהוויסקי שלך תוך זמן קצר.

האם אתה מעוניין ללמוד איך לטעום וויסקי כדי שתוכל ליהנות ולהעריך את הרוח הטעימה הזו בשעות הפנאי שלך?

לחילופין, ניתנה לכם ההזדמנות לטעום ויסקי, אבל התחוור לכם ששכחתם איך עושים זאת? האם התרצת לשירותים, חיפשת בגוגל “איך לעשות טעימות וויסקי” בטלפון שלך, והגעת לדף האינטרנט הזה? האם אתה מקווה שנמהר לעבור את ההקדמה הזו ולהגיע להוראות טעימות הוויסקי לפני שמישהו יתחיל לשאול למה אתה בשירותים כל כך הרבה זמן? 

המצב הקודם הוא כנראה המצב הסביר יותר, אבל בכל מקרה, ריכזנו כמה עצות שימושיות שיעזרו לכם להבין איך לטעום וויסקי סקוטי , וויסקי אמריקאי , וויסקי יפני … כל סוג של וויסקי, באמת!

איזה וויסקי שותים עם קרח? והאם זה מומלץ

מראה חיצוני

כדי להתחיל, מזגו מידה של וויסקי לכוס הטעימה שלכם (הערה מהירה על כוסות הטעימה: הן מעוצבות באופן ללכוד את הריחות מהוויסקי שלכם ולכוון אותם לכיוון האף שלכם – שימושי!). 

תעיין היטב בוויסקי ותחשוב מה הצבע שלו מזכיר לך. זה זהוב כמו קש? אולי נחושת מלוטשת כמו מטבע ישן? אולי יש לך דראם בגוון ענבר על הידיים? תהיו פיוטיים אם אתם מרגישים את זה. שים לב למראה החיצוני – זה לא הכל, וזה לא צריך להיות הרבה יותר מכמה מילים, אבל זה שווה לעשות.

אף

חושבים שהגיע הזמן לטעום את הוויסקי עכשיו? לא! אתה הולך להריח את זה קודם. למעשה, זה אולי החלק החשוב ביותר בהערכת וויסקי, שכן מערכת הריח שלך (חוש הריח שלך) תגלה הרבה יותר מאשר בלוטות הטעם שלך. חלק מהמומחים אפילו יאמרו שהחך פשוט מאשר את מה שהאף כבר אמר לך.

לפני שתרחרח, בדוק את ה-ABV של הוויסקי. האף שלך הוא כלי עדין ביותר, והוויסקי החוזק האלה עלולים לחרוץ את הסינוסים שלך (לפחות מבחינה פיגורטיבית), אז אל תדביק את האף שלך עמוק לתוך הכוס. לך בקלות.

בזמן שאתה מרחרח את הוויסקי שלך, חפש במוחכם אחר נוסטלגיה. ריחות מקושרים לעתים קרובות לזיכרונות, מה שיכול לעזור לך לאתר את ההערות שאתה קולט. רהיטים ישנים בבית של סבא וסבתא יכולים להיות רמזים של אלון או עור. רגשות חגיגיים עשויים לבוא מנגיעות של עוגת חג המולד, פירות יבשים או פורט. ברביקיו על החוף עלולים לצוץ במחשבה מנגיעות של עשן, בשר או אצות.

חֵך

נכון, עכשיו הגיע הזמן לטעום ממש את הוויסקי! יתכן ותקלוט הערות דומות שמצאת על האף (טעמים אלה עדיין מזוהים טכנית על ידי חוש הריח שלך הודות למשהו שנקרא ‘ריח רטרונאזלי’), אבל אולי תמצא גם כמה חדשים המתפתחים מהמתיקות, החריפות של הוויסקי , או האלמנטים המלוחים שלו.

שימו לב איך הוויסקי מרגיש בפה. האם הוא רך וקרמי? האם זה ישיר וקוצני? זה מתייבש? או מרענן? תחושת הפה יכולה גם לשחק חלק בחוויה הכוללת. אם זה עסיסי ומתוק, זה יכול להזכיר את אופי הפירות הטריים. אם יש בה הרבה קרמיות, אולי יש תווים של וניל ו… ובכן, שמנת. קלטת את הרעיון.

הטעמים יכולים גם להשתנות עם הזמן בחיך. החזק את הוויסקי על הלשון לזמן קצר ואולי תרגיש את פרופיל הטעמים שלו מתפתח. זה עשוי להיות רך יותר, או פתק חדש עשוי לצוץ. חשבו כיצד מסע הטעמים של הוויסקי בנוי מתחילתו ועד סופו. 

אחרי שבלעת את הוויסקי, מה נשאר לך? זה, באופן לא מפתיע, הסיום. האם הטעם נשאר לאורך שנים (סיומת ארוכה), או שהוא נעלם במהירות הבזק (סיומת קצרה)? האם יש טעמים חדשים שאפשר למצוא עכשיו העניינים קצת נרגעו?

1. מוסיפים טיפת מים

לאחר שעברתם את טעימת הוויסקי, הוסיפו כמה טיפות מים ונסה שוב. זה יוריד את ה-ABV שלו, ועשוי לעזור לחשוף כמה מהתווים העמוקים יותר שאולי היו מוסתרים מתחת לאלמנטים החזקים יותר.

2. רשום את ההערות שלך

מחברות הן קצת כמו מוחות חיצוניים. כתיבת הערות הטעימה שלך היא מאוד שימושית, שכן אתה יכול לחזור אליהם כשאתה מנסה וויסקי חדשים כדי לזהות ולזכור טעמים מסוימים מהדרמים מהעבר.

3. לטעום עם חברים

שתפו את הוויסקי שלכם! עם ריחות וטעמים כל כך קשורים לזיכרונות, אנשים אחרים עשויים להבחין באלמנטים שונים, כך שתהנה מטעימות הוויסקי שלך עם חברים יכולה לעזור לך לגלות תווים חדשים.

תטעמו בדרך שלכם

ההוראות האלה אינן עניין מוחלט של “זו הדרך היחידה שבה אתה צריך לטעום ויסקי, אם אתה עושה את זה בדרך אחרת אתה לא עושה את זה כמו שצריך”, כי זה מבאס. יש המון דרכים לשתות וויסקי , ודרכים שונות לערוך גם ‘טעימות’ מסוג זה. אתה יכול לעקוב אחר כל מה בעמוד הזה עד לאות האות, אתה יכול לקחת כמה עצות ולהוסיף אותם לשגרת טעימות הוויסקי שלך, אתה יכול להתעלם לחלוטין מהמדריך הזה ולעשות משהו אחר. פשוט תהנה מהזמן שלך לטעום את הוויסקי שלך. בשביל זה זה שם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top