מהם סוגי ה- וויסקי עם אחוז אלכוהול הגבוה ביותר

עדפה היא שאלה של הלב, האף והלשון, כמו בכל נושאי שתיית הוויסקי. מהם סוגי ה- וויסקי עם אחוז אלכוהול הגבוה ביותר:

עדפה היא שאלה של הלב, האף והלשון, כמו בכל נושאי שתיית הוויסקי. עם זאת, אחד הכללים הטובים ביותר שלנו הוא שלוויסקי חייב להיות ריכוז אלכוהול מינימלי של 40% ABV (אלכוהול בנפח). למרות שוויסקי מסוימים שבוקבקים יותר מ-40% ABV נחשבים ליותר ערך, צרכנים רבים מעדיפים ויסקי ABV נמוך יותר מכיוון שיש להם חיך נגיש יותר.

ויסקי עם אחוז אלכוהול גבוה ABV של יותר מ-40% גם כן צפוי להיות מחויב במס, אז זכור זאת לפני שתוציא הכל.

במציאות, ABV (אחוז – ריכוז אלכוהול) של וויסקי לאחר זיקוק ויישון הוא בדרך כלל גדול משמעותית מ-40 או 43 אחוזים, מה שמרמז שרוב הבקבוקים על מדפי החנויות הושקו באופן משמעותי.

מהם סוגי ה- וויסקי עם אחוז אלכוהול הגבוה ביותר

ויסקי סקוטי עשוי להיות בכל מקום בין 60 ל-75 אחוז ABV לאחר זיקוק, בעוד וויסקי אמריקאי עשוי להגיע ל-90 אחוז ABV.

סקוץ’ מדולל בדרך כלל לכ-63.5 אחוז ABV (68 אחוז עבור דגנים) לפני שהוא מאוחסן בחביות; ברוכים הבאים לבמה וויסקי חוזק חבית. מהם סוגי ה- וויסקי עם אחוז אלכוהול הגבוה ביותר:

האם כמות אחוז האלכוהול בוויסקי משפיעה על הטעם?

אתה עשוי לטעום תבלינים חדים חזקים בוויסקי שלך בדרגות גבוהות יותר, אשר מתמתן על ידי טעמים רכים כמו שקדים, וניל, ומדי פעם סטירה של לפסנג סוצ’ונג מעושן. שלא לדבר על האורנים והשרפים העציים המסורתיים, כמו גם כמה גוונים פרחוניים ופירותיים.

הוכחות נמוכות יותר נוטות להיות בעלות מאפיינים מתוקים יותר, אולם יש לזכור שככל שההוכחה לאלכוהול גדולה יותר, כך יותר סוכר באלכוהול. אז, אם אתה מעדיף סוכר, אתה צפוי להתענוג עם וויסקי. דילול לאחר הביקבוק יכול להסוות חלק מטעמי הסוכר ובמקביל להגביר את הסכנה של תווים סבוניים.

כשמדובר בדילול, העיתוי הוא מכריע. דילול לפני מילוי החבית עשוי לגרום לרוח אלון מתוקה יותר, מעושנת, בחיתוך נקי עם מגע מר. לאחר הביקבוק, דילול יכול למזער חלק מטעמי הסוכר ובמקביל גם להגביר את הסבירות של תווים סבוניים, וזו הסיבה שסקוטש על הסלעים נחשב בדרך כלל לרעיון רע. כן זה כן.

האם זה נכון שוויסקי מועיל לך?

וויסקי הוא משקה אלכוהולי מבוסס דגנים כהים המיוצר בכל רחבי העולם. ניתן לייחס את מקורותיו לסקוטלנד ואירלנד מימי הביניים. שמו בערך מתורגם ל”מי החיים” בגאלית.

וויסקי הוצע כטוניק להפחתת הזדקנות, ריפוי גודש וטיפול בכאבי מפרקים בסקוטלנד של המאה ה-16 על ידי רוקחים. רופאים המליצו על אלכוהול לריפוי דלקת ריאות, לחץ דם גבוה ושחפת במהלך האיסור האמריקאי.

סינגל מאלט, וויסקי, בורבון ושיפון הם חלק מהסוגים הרבים של וויסקי הזמינים כיום. למרות שסביר יותר לראות את זה בכרטיסייה בר מאשר בפנקס מרשם בימינו, מחקר עדכני גילה נתונים שעשויים לגבות כמה מהטענות הישנות לפיהן וויסקי טוב עבורך.

רמות גבוהות של אלכוהול, לעומת זאת, נקשרו למגוון בעיות בריאותיות גדולות. היתרונות האפשריים של וויסקי קשורים לשימוש בינוני עד נמוך.

היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של וויסקי

בוויסקי יש פחות קלוריות ממשקאות אלכוהוליים אחרים והוא אינו כולל פחמימות או סוכר. ריכוז החומצה האלגית שלו עשוי גם לעזור להפחית את הסיכון לדלקת ולהשמנה.

ישנם יתרונות בריאותיים נוספים לצריכת וויסקי, על פי מחקר. עם זאת, כל היתרונות הללו קשורים לשתייה מתונה; שתייה חמורה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות חמורות.

בוויסקי יש הרבה פוליפנולים, שהם נוגדי חמצון על בסיס צמחי הקשורים לירידה בסיכון למחלות לב. הוכח כי פוליפנולים של וויסקי מורידים את הכולסטרול ה”רע” (LDL) ומעלים את רמות הכולסטרול ה”טוב” (HDL), כמו גם מורידים טריגליצרידים (שומן בדם).

כולסטרול רע וטריגליצרידים חוסמים עורקים, אך כולסטרול בריא שומר אותם נקיים. ניתן למנוע מחלות לב ושבץ על ידי שמירה על רמות בריאות.

שאלות נפוצות

מה אחוז האלכוהול בוויסקי?

אחוז האלכוהול של הוויסקי יכול להשתנות בהתאם לסוג הוויסקי וארץ המוצא. עם זאת, באופן כללי, וויסקי מבוקבק בדרך כלל באלכוהול לפי נפח (ABV) של כ-40% עד 50%.

בארצות הברית, רוב הוויסקי הסטרייט מבוקבקים ב-40% עד 50% ABV (הוכחה של 80 עד 100). בורבון , למשל, מבוקבק בדרך כלל ב-40% עד 50% ABV, כאשר 45% (90 הוכחה) הם חוזק נפוץ.

בסקוטלנד, וויסקי סקוטי סינגל מאלט מבוקבקים לעתים קרובות ב-40% עד 46% ABV (הוכחה של 80 עד 92), אם כי גרסאות מסוימות בעלות חוזק חבית יכולות להיות הרבה יותר גבוהות, ומגיעות ליותר מ-60% ABV.

באירלנד, רוב הוויסקי האירי מבוקבקים בדרך כלל ב-40% ABV (הוכחה של 80), אם כי חלקם עשויים להיות מעט גבוהים יותר.

חשוב לציין שהוויסקי הוא אלכוהול מזוקק, ותכולת האלכוהול בו מוסדרת על ידי מדינת הייצור. בדוק תמיד בתווית על הבקבוק את אחוז האלכוהול הספציפי של הוויסקי שאתה צורך. בנוסף, לוויסקי מסויים מיוחדים או במהדורה מוגבלת עשויים להיות אחוזי אלכוהול גבוהים או נמוכים יותר מהטווח הסטנדרטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top