איזה וויסקי שותים עם קרח? והאם זה מומלץ

כולם מכירים את הדיון הישן בנוגע לוויסקי וקרח. עם או בלי. איזה וויסקי שותים עם קרח? והאם זה מומלץ:

כולם מכירים את הדיון הישן בנוגע לוויסקי וקרח. עם או בלי והאם אפשר לשתות וויסקי עם קרח – זו השאלה. כולנו מכירים את הביטוי המפורסם “על הסלעים”, שפירושו שתיית אלכוהול עם מעט קוביות קרח כדי לקרר אותו. זו גם דרך מאוד פופולרית לשתות וויסקי ברחבי העולם, למרות שחובבי וויסקי בדרך כלל לא ממליצים עליה. “על הסלעים” מגיע מהוויקינגים, משתמשים בחלוקי נחל לקירור הידרומל בשנת 800. הידרומל הוא משקה מותסס העשוי מדבש. הביטוי “סקוטש על הסלעים” מגיע מהאופן שבו החקלאים הסקוטים השתמשו בסלעים ממעיינות או נהרות כדי לקרר את הוויסקי שלהם.

שתיית וויסקי עם קרח היא פופולרית אך היא עלולה לגרום גם לכמה היבטים לא נוחים:

  • דילול הוויסקי בגלל הקרח הנמס
  • הפחתת כוחם של ריחות בגלל הקור

תחילה היו לי קוביות קרח עם תערובות זולות, אבל לאחר זמן מה, למדתי שגם הרעות נוטות להחמיר עם קרח. הקרח הנמס גרם לכל הטעם להיעלם, והותיר שם רק את האלכוהול הצורב. אז הדבר היחיד שסיימתי איתו, היה התחושה של דגנים ורוח מאלט, בעיקר הרוח הגרעינית הרעה כשמדברים על וויסקי בלנדד זול. אז הטיפ שלי יהיה:

אם בכל זאת תרצו להשתמש בקרח כדי לקרר את הוויסקי שלכם, טיפ אחד הוא להשתמש בקוביות קרח גדולות מאוד, מכיוון שהן מצננות את המשקה מהר יותר ונוטות לדלל את הוויסקי פחות מקוביות קרח קטנות. ליפנים יש גרסאות נחמדות של וויסקי על הסלעים, אז אני אקח אותך דרך הדרך היפנית של שימוש בקרח בוויסקי. איזה וויסקי שותים עם קרח? והאם זה מומלץ:

איזה וויסקי שותים עם קרח? והאם זה מומלץ

שימוש בקרח בתרבות היפנית

Suntory מספר את הסיפור מאחורי חשיבות הקרח ביפן . בתרבות הברים היפנית, חשוב שיהיה ליקר ואיכותי קרח. הסיבה מדוע היפנים כל כך מקפידים על קרח באיכות גבוהה ניתן למצוא בהיסטוריה היפנית. לפני זמן רב, אזורי אחסון נשלטו על ידי אנשים חזקים ביפן. 

כאשר בקיץ היפני היו פסגות לחות במיוחד, קרח טבעי נוצר בעיקר עבור הקיסר והשוגונים. הקרח נוצר בתקופת החורף, תוך שהוא שואב מים תת קרקעיים מבסיס ההרים לתוך מתחם דמוי בריכה. המים הטבעיים האלה הוקפאו לאט תוך שבועיים או שלושה. לאחר מכן, הקרח נחתך לחתיכות קטנות יותר ואוחסן במשך שנה אחת במערות. 

הקרח הובל מכפרי ההרים אל העיר בה התגורר הקיסר. אז, קרח לא היה זמין בדרך כלל עבור אזרחים רגילים – רק קומץ מהמעמד המיוחס הצליח להתקרר עם קרח במהלך הקיץ החם של יפן. זו הסיבה שהיפנים חושבים שהקרח הוא מצרך אצילי. קרח ביפן הוא כמו סמל לכוח. ההיסטוריה נוכחת בתרבות הברים היפנית בימינו.

וויסקי “כדור הקרח” היפני

החוש היפני הגדול לאסתטיקה יחד עם כישורים טובים הולידו גרסה מדויקת ופונקציונלית ביותר: וויסקי כדור הקרח. הסיבה שזה מדויק, היא בגלל כדור הקרח העגול לחלוטין שמחליף את קוביות הקרח הרגילות בכוס. פונקציונליות נובעת מהעובדה שלכדור קרח גדול יש כוח קירור טוב בהרבה. לכן גילוף קרח לכדורים עגולים לחלוטין הפך לאומנות, שרק כמה ברמנים גדולים שולטים בה.

כיום ישנן גם מכונות לחיצה על כדורי קרח , שעושות את העבודה של פיסול כדור קרח מעוגל בצורה מושלמת.

וויסקי אייס בול הוא כמו טקס, אשר חולק להרבה שלבים. השלב הראשון הוא גילוף הכדור. לאחר מכן, הברמן מחליק את כדור הקרח העגול להפליא לתוך כוס ריקה. ברמנים עשויים להשתמש במים קרירים יחד עם הקרח, למרות שזה לא מעורב בסרטון של Suntory למטה. הקרח מקרר את הכוס במהירות כאשר הופכים אותה מספר פעמים. לאחר שהכוס מתקררת (מים נזרקים לפח אם משתמשים בהם), הברמן מוזג וויסקי באיטיות על גבי כדור הוויסקי ומניע את הכדור מספר פעמים בזמן שהוויסקי בכוס – התנועה חשובה, כי היא הופכת את הטמפרטורה להומוגנית.

וויסקי עם כדור קרח מאפשר לשתות את הוויסקי קריר ודליל ככל האפשר. קשה מאוד לחצוב את הקרח לכדור, אז תצטרך למצוא בר שבו הם מציעים כדור קרח וויסקי. או להתחיל לתרגל פיסול קרח מיד. ובכן, גוש קרח גדול מאוד, זה שימלא את כוס הוויסקי שלך, יעשה גם כן אם לא תמצא כדור קרח.

מיזווארי – וויסקי עם מים מינרליים

המיזווארי היא דרך יפנית טיפוסית לשתות וויסקי. פירושו המילולי “מעורב במים” והוא בדרך כלל מוגש במהלך ארוחה – בכוס מלאה בקרח. כך הוויסקי הופך למשקה פחות אלכוהולי, תוך ניסיון לשמור על רוב הטעמים שלו. מיזווארי היא כנראה הדרך היפנית הנפוצה ביותר לשתות וויסקי. הוא משמש מאוד במסעדות גורמה ביפן.

אם אתה מחפש מיזווארי מושלם:

  • ממלאים את הכוס בקרח ומוסיפים מנה אחת של וויסקי
  • לאחר מכן הוסף 2 או 2 מנות וחצי של מים מינרליים
  • למטה, Suntory מראה לך דרך נחמדה להכין מיזווארי

וויסקי הייבול – Highball

אם אתה רוצה את הגרסה הנוצצת של מיזווארי, אתה צריך לבחור וויסקי Highball. משקה זה נעשה באמצעות מים מוגזים. אתה יכול לגלות את הוויסקי היפני האהוב עליך (או אחר) בדרך חדשה ומצחיקה על ידי שתייתם כ-Mizuwari או Highball. אני מבטיח שתגלו את הוויסקי בצורה קלה חדשה. להלן סרטון נוסף של Suntory שמנחה אותך בהכנת וויסקי גבוה.

הוויסקי “Twice up”.

פעמיים למעלה הוא תערובת של מים וויסקי בפרופורציות שוות. אתה פשוט מוסיף מנה אחת של וויסקי עבור מנה אחת של מים מינרליים. מצוין כ”חצי חצי”, מוגש בדרך כלל בכוס יין אם אתה אוכל אותה ביפן. גרסה זו אינה בשימוש רב כמו ההצעות האחרות לעיל.

הוספת מים לוויסקי

התחלתי את המאמר הזה במתן המלצה משלי בנושא “האם אני יכול לשים קרח בוויסקי שלי”. שאלה נוספת יכולה להיות: האם אני יכול להוסיף מים לוויסקי שלי?

לדעתי, כמו כל דבר בנושא וויסקי, הוספת מים לוויסקי היא עניין של טעם משלו. אנשים רבים לא נמצאים באותו עמוד בכל הנוגע לעניין הזה. יש כאלה שאוהבים להוסיף הרבה מים, יש כאלה ששמים רק כמה טיפות ויש אנשים שפשוט שותים את הוויסקי הכי מסודר שאפשר. זה תלוי בך כדי למצוא את השילוב המושלם שלך. ליפנים, הוספת מים לוויסקי אינה בעיה. יפן היא ארכיפלג שבו וויסקי נצרך במשך יותר מחצי מאה על ידי דילולו במים במיזווארי או בהייבול, למשל. אם אתה עושה את הצעדים הראשונים שלך במסע הוויסקי האישי שלך, פשוט התחל בניסוי. זו הדרך היחידה לגלות, אם אתה רוצה שאתה וויסקי עם קרח או מים, או בלעדיהם. אם תחליט להוסיף מים, הנה כמה טיפים להוספתם:

  • אחד הכללים הגדולים בהוספת מים לוויסקי הוא לבחור מים מינרליים ניטרליים. לחלק מהמים המינרליים יש טעם מפתיע עז, שעלול להפריע לניחוחות של הוויסקי שלכם.
  • מדי פעם, גם אם אתה חבר גדול של “וויסקי/סקוטש על הסלעים” או “פעמיים”, נחמד ליהנות מוויסקי כפי שפותח על ידי המפיק. אנחנו בדרך כלל מדברים על מוצר, שנבחר בקפידה ועבד איתו – בדרך כלל התיישן די הרבה שנים, ובכן, אפילו הצעירים היו 3 שנים בחבית. וויסקי הוא מוצר המציע מומחיות ואומנות אמיתית בכוס שלך. לכן זה נחמד להעריך אותו, להסתכל על הצבע, להריח אותו, לטעום אותו לפני שמוסיפים מים או קרח. תכיר את זה, כמה שזה נשמע מטופש. קח את הזמן שלך, אין למהר. הדרך המושלמת ליהנות מוויסקי אינה ממהרת.
  • על הדילול המתקדם של הוויסקי:
    • כמה טיפות מים עם כפית תה היא אנין הוויסקי או הדרך הנלהבת ליהנות מוויסקי. אני עצמי, בדרך כלל מוסיפה רק שתיים עד שלוש טיפות מים – מה שמאפשר לה להגיב עם וויסקי על ידי פתיחת הניחוחות וטעם מעט. יש אנשים שמשתמשים בשליש מהמים עד שני שליש מהוויסקי. לטעמי ההליך הזה מדלל יותר מדי (אם לא מדברים על וויסקי חוזק חבית), אבל עבור אנשים רבים הדילול חלש אז הם אוהבים את זה. רמת האלכוהול של הדראם ירדה רק מעט, האגרסיביות של המשקה יורדת משמעותית, מבלי להקטין יותר מדי את הטעמים. כמובן שרמת הדילול הזו תשנה את פרופיל הטעמים, ובכל זאת היא נשארת די קרובה למקור. כפי שצוין קודם לכן, ניתן להמליץ ​​על שליש מדילול מים על ויסקי בחוזק חבית, המכילים יותר מ-50% אלכוהול לרמת נפח (ABV).
    • בהמשך לנושא הוספת מים, הפעמים הבאות. כמו שהוזכר לעיל בסעיף על תרבות שתיית וויסקי יפני, ה-“twoice up” עשוי עם 50% מים ו-50% וויסקי. זה הופך את הוויסקי לפחות אגרסיבי וכוח הפה האלכוהולי שווה ערך לזה של יין (אם לא וויסקי בחוזק חבית). מקבל צד חלק, אך מאבד טעמים – יש לזה עליות ומורדות. רמת דילול זו משנה את פרופיל הטעם והאופי של הוויסקי, אך מתאימה לאנשים מסוימים. זה תלוי בך למצוא את הדרך הטובה ביותר ליהנות מוויסקי.
    • כפי שצוין קודם, היפנים המשיכו להתנסות בדילול ויצרו את משקאות הוויסקי Mizuwari ו-Highball. באלה, התערובת היא שני שליש מים עד שליש ויסקי. זה גורם לתוקפנות של אלכוהול להיעלם מאוד. מים משחררים את הריחות ומשנים את פרופיל הטעמים באופן משמעותי. כדי שיהיה קל יותר לשתות את הוויסקי, אתה שותה וויסקי חזק כמו בירה חזקה, מוגש בכוס הייבול גבוהה מלאה בקרח. מתאים במהלך הארוחה.
    • ללכת מעבר לנקודה זו יהיה חסר תועלת. ניחוחות וטעמים של וויסקי יטבעו במים וייתכן שתשתה אלכוהול או משקאות אחרים, עדינים.

אז אתה יכול להוסיף מים לוויסקי שלך? התשובה תהיה כן, כמובן שאתה יכול. הוא אפילו מומלץ לפעמים מאוד, אפילו על ידי חובבי וויסקי הארדקור או אניני טעם. התחל בניסוי, זו הדרך היחידה שתמצא את הדרך האהובה עליך ליהנות מוויסקי. זכור לרשום הערות וטיפים מפנאטי וויסקי מנוסים יותר, אך תמיד פעל לפי הרצון שלך בטעם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top