האם יין עשוי לעזור בסוכרת

אנשים עם סוכרת מסוג 2 עשויים להפיק תועלת מכוס יין יומית. האם יין עשוי לעזור בסוכרת:

אנשים עם סוכרת מסוג 2 עשויים להפיק תועלת מכוס יין יומית, אומר מחקר.

חוקרים ישראלים הקצו באופן אקראי 224 חולים, כולם נמנעים מאלכוהול עם סוכרת מסוג 2 מבוקרת היטב, לשתות 5 אונקיות של מים מינרליים, יין לבן או יין אדום עם ארוחת הערב. כולם הקפידו על דיאטה ים תיכונית ללא הגבלות קלוריות.

לאחר שנתיים, בהשוואה לשתיית המים, אלו ששתו יין אדום העלו את הכולסטרול ה-HDL (או ה”טוב”) בכ-10 אחוזים, והפחיתו באופן משמעותי את היחס בין הכולסטרול הכולל ל-HDL. השינויים החיוביים הללו לא התרחשו אצל שותי יין לבן.

היו שתי השפעות מועילות בכל שותי היין: טריגליצרידים ורמות הגלוקוז בפלזמה בצום ירדו משמעותית בשתי הקבוצות בהשוואה לשתות המים.

המחקר , שפורסם ביום שני ב-Annals of Internal Medicine , לא מצא השפעות שליליות של היין, ושותי היין נטו לישון טוב יותר. ובכל זאת, הכותבת הראשית, איריס שי, פרופסור לתזונה ואפידמיולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הייתה זהירה.

“האנשים האלה היו מעל גיל 40, הם לא היו שותים לפני כן, והכי חשוב, הם עקבו אחר אורח חיים בריא – התזונה הים תיכונית בתוספת היין”, אמרה. “אז אם אתה שוקל תזונה בריאה עם יין אדום במתינות, עליך לעשות זאת בזהירות, עם מעקב ספציפי עם המטפל שלך.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top