היינות האדומים הטובים בעולם

בין אם אתם מחפשים את הבקבוקים הטובים ביותר למלאי את המרתף שלכם ליישון או לאוסף שלכם. היינות האדומים הטובים בעולם:

“הגילוי של יין הוא רגע גדול יותר מגילוי של קבוצת כוכבים. היקום מלא מדי בכוכבים”, אמר פעם בנג’מין פרנקלין. אנחנו אולי לא אסטרולוגים, אבל עם פריחת מכירות היין בשנים האחרונות, מעולם לא היה זמן טוב יותר להתמכר לרגע של גילוי. 

בין אם אתם מחפשים את הבקבוקים הטובים ביותר למלאי את המרתף שלכם ליישון, משתוקקים לטעם חדש להרחיב את האופקים איתו מיד, או מחפשים בקבוק למתנה , התייעצנו עם סומליירים מאסטרים ומומחי יין כדי לעזור לכם לגלות כמה היינות האדומים הטובים ביותר – מבצירים חדשניים של העולם החדש ועד קלאסיקות אירופאיות – להתענג גם עכשיו וגם מאוחר יותר.

Chateau La Mission Haut-Brion 2015 – טירה

היינות האדומים הטובים בעולם
מקור – אינסטגרם היינות האדומים הטובים בעולם

“זהו יין בורדו האהוב על המון אנשים בעולם”, אומר מאסטר סומלייר אלכסנדר לה פראט , הבעלים המשותף ומנהל המשקאות של Atrium DUMBO ו-Beasts & Bottles של ברוקלין. “זו תוספת מוזרה לרשימה, מכיוון שיש טירות מפורסמות יותרמהסיווג של Medoc שמקבלים יותר תשומת לב (זה ממוקם ב-Graves), אבל בכל הבצירים שטעמתי, אפילו משנות ה-50, La Mission Haut Brion תמיד התיישן בצורה חיננית יותר. זהו יין עוצמתי אבל לא מכה אותך מעל הראש עם הצפיפות או הבשלות של הפרי. במקום זאת, מדובר בפעולה יפה של איזון בין מינרליות ועדינות. 

הוא עדיין מכיל את כל הפירות הכהים והטעימים של שזיף וקסיס שחובב בורדו יחפש, אבל יש לו טרואר שאין לטעות בו שלוחש בצורה כה ברורה את המינרליות החצץ של אדמתו. גיליתי שכאשר יינות בורדו מובילים אחרים מתחילים לאבד את הדיוק שלהם בהתיישנות (בין 40 ל-80 שנה), האחוזה הזו ממשיכה להמשיך”.

Bodegas Vega Sicilia Unico Tinto 2012 – בודגות

היינות האדומים הטובים בעולם
מקור – אינסטגרם

“זה אחד היינות האהובים עלי בכל הזמנים”, אומר לפרט. “היה לי העונג לטעום עם היינן בתחילת שנות ה-1900, ואפילו אחרי יותר מ-85 שנים היינות החזיקו מעמד בצורה יוצאת דופן! התמזל מזלי לבקר באחוזה, שהיא כמו כפר קטן משלה. היין עצמו הוא תערובת של כ-90% טינטו פינו (וריאציה שיבוטית של טמפרניו, עם קליפות עבות יותר) ו-10% קברנה סוביניון, והוא מיושן 10 שנים לפני השחרור. בחביות צרפתיות ואמריקאיות. היין עוצמתי אך אלגנטי, ידידותי להפליא לאוכל, ומציג פרי פירות יער אדומים ושחורים עם ליבה מוצקה העטופה בשכבה של תבלין מתוק”.

Vivino Antinori Tignanello – ויוינו

מנהלת החינוך של Wine.com, גוונדולין אוסבורן, ממליצה על Tignanello זה ממשפחת ייצור היין הוותיקה ביותר בטוסקנה, האנטינוריס. “זו קלאסיקה שמדגימה את צמיחתה של טוסקנה ב-50 השנים האחרונות, ומשלבת תחושה של מסורת עם חדשנות”, היא אומרת.

Catena Zapata Nicolas 2018

“משפחת קטנה ידועה בארגנטינה על כל מה שעשו למען התעשייה במדינה”, אומר אוסבורן. “היינות שלהם הם הטובים שבטובים. ה-Catena Zapata Nicolas הוא תערובת ארגנטינאית מושלמת של קברנה סוביניון ומלבק. הוא מציג את האנרגיה והעוצמה שהיינות האדומים יכולים להפיק כאן”.

Penfolds RWT – שיראז 2018

“עבור Barossa Shiraz קלאסי שמדגים מה שיראז אוסטרלי צריך להיות, Penfolds RWT (או bin 798) הוא תחנת כוח בעלת גוף מלא שגם מאוזנת באלגנטיות”, אומר אוסבורן. “הרמוניה יפה של פירות עשירים ותווים פרחוניים מרוממים הופכים את זה ליין מורכב ויפה.”

Faustino I Gran Reserva – פאוסטינו

המאסטר סומלייר אנדריאה רובינסון מציע את הטמפרניו הזה מאזור ריוחה. “לקבלת אופי כל כך יישון בקבוק על יין אדום קלאסי מגיעה בדרך כלל מחיר הרבה יותר גבוה, אז זה חלון מצוין לאן אדומים נהדרים יכולים ללכת עם יישון נכון לאחסון: ניחוחות של עור, טרה קוטה חמימה, טופי ופטיפורי, נהדרים פרט שממשיך אל החך ומסיים”, אומר רובינסון.

קתרין הול קברנה סוביניון 2018

“היין הזה נותן לך את האופי והגידול הזה של מונית פולחן של נאפה תמורת חלק קטן מהעלות של השמות הגדולים ביותר”, אומר רובינסון. “זהו אוכמניות וארז מרוכזים עמוקות, עם מבנה מעולה, חומציות עצבנית וטאנינים קטיפתיים תלת מימדיים שהופכים אותו לפופולרי ליהנות ממנו עכשיו, אך גם מתאים למרתף.”

ז’אן-לוק קולומבו קורנאס לס טרס ברולה 2017

גרג למברכט, שהמציא את מערכת שימור היין Coravin ברשימת המתנות הטובות ביותר של T&C לאוהבי הטכנולוגיה , אוהב את היין הזה מצפון רון. “ז’אן-לוק קולומבו הוא מפיק נהדר, והקורנס היפה הזה הוא מחיר סביר לאזור”, הוא אומר. בנוסף, “היין הזה יתיישן לנצח”.

אבני פינו נואר

בהשראת אתר הכרם שרכש ב-Eola-Amity Hills של עמק ווילמט ב-2012, מאסטר סומלייר לארי סטון ייסד את לינגואה פרנקה יחד עם דיוויד הוניג והיינן המייעץ דומיניק לאפון ב-2015. לאפון הוא יינן ידוע בבורגון והווילמט. העמק שוכן בקו רוחב 45 מעלות צפון (זהה לקוט ד’אור בבורגונדי), כך שאין זה מפתיע שליינות אלו יש השפעות בורגונדיות. AVNI נגיש, עם מרקם משיי וטעם שהופכים אותו לשילוב נהדר עם מנות שבדרך כלל דורשות יין גדול יותר.

Produttori del Barbaresco Barbaresco 2018 – ברברסקו

“הנה מדד ברברסקו”, אומר למברכט. “זה ערך מדהים.”

ואסה פליקס פיליוס קברנה סוביניון 2019

“אני מאוהב ביינות מרגרט ריבר, אוסטרליה”, אומר למברכט. “היה לי המזל לבקר באזור, שהוא אולי אזור גידול היין היפה ביותר שראיתי אי פעם. הם מייצרים יינות בין הביטויים האלגנטיים ביותר של קברנה על פני כדור הארץ. זהו היצרן הוותיק ביותר בעולם האזור במחיר נמוך עד כדי גיחוך”.

ספסל מזרחי של רכס זינפנדל

למברכט אוהב את זינפנדל הזה מ-Ridge, יקב שהוא מכנה “מאסטר בלנדר, ובמיוחד, מלך הבלנדים של זינפנדל”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top