כמה קלוריות יש בכוס יין לבן יבש

הסיפור האמיתי מאחורי ספירת הקלוריות והערך התזונתי של היין. כמה קלוריות יש בכוס יין לבן יבש:

כמה קלוריות יש בכוס יין?

לעולם לא תדע זאת מהסתכלות על בקבוק היין הטיפוסי שלך, אבל התשובה היא פשוטה: עבור רוב יינות השולחן היבשים המרחפים איפשהו בין 11 ל-14 אחוז אלכוהול בנפח, כוס 5 אונקיות תכיל כ-120 עד 130 קלוריות. על פי משרד החקלאות האמריקאי.

רוב תוויות היין אומרות לך את תכולת משקאות חריפים ועוד מעט. אבל שני צעדים אחרונים שואפים להפוך מידע תזונתי לזמין יותר לשתיינים. בשנת 2013, לשכת המס והמסחר הפדרלית לאלכוהול וטבק (TTB) קבעה שיצרני אלכוהול יכולים להדפיס מרצונם תווית “עובדות הגשה” על הבקבוקים שלהם, בדומה למה שרואים על מוצרי מזון ארוזים במכולת – אם כי עדיין לא ברור האם מפיקים רבים יבחרו .

בינתיים, החל מדצמבר 2015, מסעדות הרשת בעולם החלו בדרישה לחשוף מידע קלורי עבור משקאות חריפים, כמו גם עבור מזון, בתפריטיהן.

מאיפה הקלוריות של היין?

מקור מרכזי אחד לקלוריות הוא האלכוהול*, המכיל 7 קלוריות לגרם. אז כוס זינפנדל ב-15 אחוז אלכוהול בנפח תכיל ככל הנראה כמה יותר קלוריות מכוס אלבריניו ב-11 אחוז אלכוהול בנפח.

לספירת הקלוריות תורמות גם פחמימות – כולל סוכר – שמביאות 4 קלוריות לגרם. יין יבש טיפוסי עשוי להכיל כ-4 גרם פחמימות למזיגה, בעוד שאותה מנה של יין קינוח מתוק יכולה לספק כ-20 גרם פחמימות.

זכור, הנתונים הללו חלים על כוסות יין של 5 אונקיות – אשר, מחקר משנת 2013 מצא, שתיינים רבים אינם מצליחים לאמוד במדויק . יכול להיות שאתה שופך יותר קלוריות ממה שאתה מבין.

כמה קלוריות יש בכוס יין לבן יבש
כמה קלוריות יש בכוס יין לבן יבש

מה לגבי יינות דלי קלוריות, כמו סקיניגירל?

אם יינות Skinnygirl הם דלי קלוריות, אז רוב היינות הם דלי קלוריות. מנה אחת מכל ההצעות של סקיניגירל – בין אם פינו נואר, מוסקטו או פרוסקו – מתהדרת ב-100 קלוריות, 20 עד 30 פחות קלוריות בשוליים מאשר בכל יין שולחן יבש אחר. ההבדל הזה שווה בערך לשני גבעולי סלרי.

יינות סקיניגירל מגיעים ל-ABV נורמלי יחסית של 12 אחוזים, אבל יינות אחרים כביכול דיאטטיים הם בעלי אלכוהול נמוך בהרבה ממה שחובבי יין רבים מצפים כשהם בולעים: The Skinny Vine, ב-95 קלוריות לכוס, מציע יינות נמוכים כמו 7.3 אחוז ABV; יינות Weight Watchers, עם 89 קלוריות לכוס, עומדים על 8.5 אחוז ABV.

האם הקלוריות של היין הן “קלוריות ריקות”?

יין כשלעצמו אולי לא מהווה ארוחה, אבל ספירת הקלוריות אינה מספרת את הסיפור המלא של הערך התזונתי של היין. למרות שחבר המושבעים עדיין בחוץ, שתיית יין – במיוחד יין אדום – במתינות נקשרה למגוון תוצאות בריאותיות חיוביות, שעשויות לרבות ירידה במשקל.

מחקרים של חוקרים בספרד ובבוסטון הבחינו בעליות נמוכות יותר במשקל בקרב שתיינים מתונים מאשר בקרב שאינם שותים מדענים אחרים מצאו שאנשים צורכים פחות קלוריות בסך הכל כאשר שותים יין. תוצאות אלו, כמובן, עשויות להיות מושפעות מגורמים מבלבלים של אורח חיים: יתכן ששותי יין כקבוצה נוטים לבחור אורח חיים בריא יותר מאשר אנשים שאינם שותים, לא שהיין עצמו מוריד את הקילוגרמים.

ובכל זאת, מחקר אחר מצא ראיות לכך שפוליפנולים ביין אדום עשויים למנוע ממזונות שומניים להפוך לרקמות שומניות , וכי יין אדום יכול למנוע מגלוקוז לחדור לתאי שומן . אנחנו עדיין לא יכולים להיות בטוחים לחלוטין בהשפעות היין על העלייה במשקל – יש צורך במחקר נוסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top