איזה יין מתאים למרק בצל ? כל הפרטים

אנתוני בורדן כתב פעם שהמפתחות למרק בצל צרפתי איכותי הם ציר ביתי איכותי. איזה יין מתאים למרק בצל ? כל הפרטים:

מרק בצל צרפתי משלב מגוון טעמי אדמה ואומאמי חזקים לארוחה נועזת ומעודנת ששפים רבים רואים בה כאחת המנות הקשוחות ביותר לשלמות. איזה יין מתאים למרק בצל ? כל הפרטים:

אנתוני בורדן כתב פעם שהמפתחות למרק בצל צרפתי איכותי הם ציר ביתי איכותי ובצל מושחם ומקורמל מלא.

כשמדובר בשילוב יין מרק בצל צרפתי, שני המפתחות העיקריים הם בחירה ביין שהוא גם קל בגופו וגם מלא בתווי טעימה בהירים ועדינים שעובדים עם הטעמים הכבדים של המרק כדי להעלות את האוכל וגם את היין.

איזה יין מתאים למרק בצל

אפשרויות מובילות לשילוב יין עם מרק בצל

בוז’ולה נובו

בוז’ולה נובו הם יינות פשוטים ופירותיים, והשחרור שלהם מברך באופן רשמי על עונת החגים עבור חובבי יין רבים. יינות גאמאי צרפתיים אלה משוחררים לשוק ביום חמישי השלישי של כל חודש נובמבר, ו”יום הבוז’ולה נובו” נחגג ברחבי העולם. בקיצור יין פירותי מעולה עם מרק בצל.

אלו הם היינות הצרפתיים הראשונים ששוחררו לשוק מדי שנה, והם מאופיינים בגוף הקל, בטעמים פירותיים ובכושר השתייה העילאי. בעוד שתווי הטעימה משתנים מעט בכל עונה, בוז’ולה נובו הוא תמיד זיווג בטוח למרק בצל צרפתי.

הפרסום המבוסס Wine Spectator הקדיש חלק שלם מסדרת “8 ו-$20″ שלהם לשילוב המסוים הזה. הסופר ניק פוכאלד מדגיש 8 אפשרויות שונות של זיווג יין במאמר בשם ” שדכן: מרק בצל צרפתי ובוז’ולה נובו “.

ז’ורז’ דובואף בוז’ולה נובו הוא הבקבוק הפופולרי והמופץ ביותר של בוז’ולה נובו הזמין לרכישה בכל רחבי העולם. חובבי יין רבים יודעים היטב עד כמה הגוף הקל והטעמים הפירותיים של היין מאזנים את המרק הכבד.

Jean-Paul Brun Domaine des Terres Dorees Beaujolais Nouveau L’Ancien הוא בקבוק “רציני יותר” ויוקרתי של נובו המהווה זיווג יין מרק בצל צרפתי אידיאלי. הגוף הקל אינו מפריע לטעמים העשירים של המרק ועדיין מספק טעם פירות.

קרו בוז’ולה

ישנם 10 אזורי ייצור שונים שהם באיכות גבוהה מספיק כדי לזכות בתואר “Cru”, וכל אחד מהם מייצר גרסה מעט שונה של יין גאמאי. כל הבוז’ולה קרוס האלה הם די סבירים, מה שמאפשר לחקור את כל 10 בתקציב.

10 הקרוס של בוז’ולה נחשבים לייצוגים האיכותיים ביותר של ענבי הגמאי בעולם כולו, וכל אחד מהם יוצר זיווג פנטסטי עם מרק בצל צרפתי. יינות אלו נושאים טעמים מעודנים ושכבות של פירות אדומים הבוהקים על החך.

מרק בצל צרפתי יכול להיות קצת עשיר ומלא בחיך, מה שהופך את טעמי הפירות האדומים הבוהקים של הבוז’ולה לשינוי קצב מרענן כל כך במהלך הארוחות. Wine Folly כללה את השילוב הספציפי הזה במדריך המאוד אינפורמטיבי שלהם ” יינות טעימים לשילוב עם מרק “.

איבון מטרס פלורי הוא אחד הבקבוקים המבוססים והמכובדים ביותר של גאמיי מה-Cru of Fleurie, הידוע כמייצר ייצוגים קלילים ופריכים במיוחד של סגנון היין בוז’ולה המהווים זיווגים מושלמים עם מנות מרק כבדות רבות.

Château des Bachelards Comtesse de Vazeilles Saint-Amour הוא יין בוז’ולה נוסף שזכה לציונים גבוהים ממבקרי יין חשובים, ומציע את כל תווי הטעימה הטעימים של האזור ביין מעודן בעל גוף קל וסיומת נקייה.

פינו נואר

פינו נואר הוא אחד מענבי היין הפופולריים בעולם כולו, והוא מייצר יינות אדומים קלים, מלאים בשכבות מעודנות של טעם. תווי הטעימה הקיימים ביינות פינו נואר מושווים לעתים קרובות לפירות אדומים חמוצים כמו חמוציות, דובדבנים ופטל.

פינו נואר מייצר זיווג יין מרק בצל צרפתי פנטסטי מאותן סיבות כמו גאמאי. שני היינות האדומים קלים ומעודנים, אם כי פינו נואר נחשב על ידי מומחי יין רבים כבעל “תקרה גבוהה יותר” מבחינת רמת האיכות והתאמה לגיל.

שתה וזוג הוא אתר שמוקדש בעיקר לאיסוף כמה מהזיווגים הטובים ביותר לאוכל ויין על פני כדור הארץ למדריכים קלים לקריאה. הם ממליצים על בקבוק איכותי של פינו נואר בטווח של $35 ומעלה לשילוב מרקים במדריך שלהם ” מרק בצל צרפתי ויין “.

Domaine Daniel Rion & Fils Vosne-Romanee הוא אחד מבקבוקי הפינו נואר הטובים בעולם שניתן לרכוש בפחות מ-$100 לבקבוק. הוא מלא בטעמי פירות אדומים בוהקים וכולל גוף קל ופריך שפועל לשבור את טעמי המרק הכבדים בחיך.

Black Cottage Pinot Rosé הוא בקבוק ייחודי של יין ורוד מאזור מרלבורו בניו זילנד המיוצר באמצעות פינו נואר. הוא מאוד פריך וקליל בגוף עם גימור נקי, מה שהופך אותו לאופציה מושלמת להגשה לצד מרקי הבצל הצרפתיים הכבדים והעשירים ביותר.

ויוגנר

Vigner הוא ענב יין לבן צרפתי בעל גוף מלא, שעשוי להפתיע כשמדובר בשילוב עם מרק בצל צרפתי עבור כמה חובבי יין. בעוד שבדרך כלל עדיף לבחור יינות בעלי גוף קליל יותר למטרה זו, Vigner הוא חריג לכלל.

ענב הווינר מפוצץ בחומציות בוהקת ומרעננת, שמתנגנת היטב עם הטעמים העמוקים והאדמתיים של מרק הבצל הצרפתי. הענב מכיל גם טעמים טבעיים שרבים מדווחים שהם דומים למשמשים, מה שמציע פרץ מהיר של טעם לחיך עייף.

בעוד אזורי מזג אוויר חמים של מדינות מייצרות יין בעולם החדש כמו אוסטרליה וארצות הברית אימצו את ענב היין הלבן הזה, הבקבוקים הטובים והמפורסמים ביותר של Vigner מיוצרים בארץ הולדתה צרפת, במיוחד באזור קונדרייה.

Guigal Condrieu הוא בקבוק ויוגנר במחיר סביר ומופץ נרחב, מלא בחומציות בוהקת ותווי טעם פירותי קליל. הוא קיבל מדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית, ויוצר את אחד משילובי היין הלבן הטובים ביותר עם מרק בצל צרפתי.

Chateau-Grillet הוא בקבוק יוקרתי של Vigner הנחשב על ידי מומחי יין וסומליירים רבים לאחד הטובים בעולם. הוא מציע איזון מדהים ושכבות רבות של טעמים מעודנים שמסקרנים אפילו את המשטחים המנוסים ביותר.

דולצ’טו

דולצ’טו הוא ענב יין איטלקי כהה עור המתורגם ל”המתוק הקטן” באנגלית. בעוד שענב היין מתוק באופן טבעי, היינות שהוא מייצר הם בדרך כלל יבשים ומתוקים עם טעמים עמוקים של אדמה ותבלינים וגוף בינוני עד קל.

יינות דולצ’טו מיוצרים כמעט אך ורק במדינת איטליה, וכמה מהדוגמאות הטובות והמפורסמות ביותר מגיעות מאזור דולצ’טו ד’אלבה, שנקרא במיוחד על שם ייצור היינות המעניינים והרב-תכליתיים הידידותיים לאוכל.

מה שהופך את דולצ’טו לזיווג כל כך נהדר כשזה מגיע למרק בצל צרפתי הוא השילוב שלו של טעמי פירות כבדים וגוף קליל פשוט. היינות האיטלקיים הייחודיים הללו מציעים איכות מדהימה בנקודת מחיר סבירה שהיא בדרך כלל מתחת ל-$50 לבקבוק.

Bruno Giacosa Dolcetto d’Alba הוא אחד מבקבוקי הדולצ’טו המפורסמים בעולם, והוא מציע טעמי פירות עמוקים ואיזון מדהים עבור יין אדום מעודן שמשתלב היטב עם מגוון אפשרויות מרק שונות.

Giuseppe Rinaldi Dolcetto d’Alba הוא עוד בקבוק פופולרי מאוד של יין אדום איטלקי ייחודי זה שניתן למצוא במסעדות יוקרה וקמעונאי יין. זה יוצר זיווג נהדר של מרק בצל צרפתי מכיוון שהוא מספק טעם מובנה מבלי להכריע את החך.

סיכום

שילוב יין עם מרק בצל צרפתי יכול להיות פשוט כמו לבחור יין בעל גוף קל עם הערות טעימה עדינות ונקיות. יינות גאמיי מאזור בוז’ולה הצרפתי מספקים אפשרויות פנטסטיות, אם כי סגנונות רבים אחרים של יין יכולים גם הם להיות מועמדים נהדרים לשידוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top